Big Wall & Litteratur

Nån som handlat böcker på alibris.com förresten?
(Alltså inte adlibris.)

Har fått ihop en rejäl lista och tänkte lägga en beställning...
 
OT:
Det blev lite grus i maskineriet...
En och annan fin bok för ett pris som inte brukar räcka till en kopp kaffe var till en början lockande, men eftersom listan var lååång, och min snikenhet fick mig att välja olika underleverantörer (till Amazon eller Alibris), så översteg med mycket god marginal fraktkostnaden priset för böckerna. Känns inte prisvärt. Fast å andra sidan berodde det ju till stor del på att själva bokpriserna var så låga...
 
Mezzner; sa:
Fast å andra sidan berodde det ju till stor del på att själva bokpriserna var så låga...

Känner igen mig själv där. Brukar göra långa och till synes mycket billiga boklistor från amazon, men när man ska checka ut så brukar det bli dubbel så dyrt pga frakten. Så kontentan är att jag tycker det är mer värt att köpa helt nytt, men fortfarande från Storbrittanien.

Stef
 
Om jag skulle ranka dem inbördes... Svårt, jag tog bara med böcker som rankar högt. Men ett försök:
[/QUOTE]

Tack, ska köpa Camp 4 och Rock Jocks, Wall Rats and Hang Dogs lagom till semestern.

Många gillar Joe Simpson, jag inkluderad. Men jag kan verkligen rekommendera Simon Yates "The flame of Adventure". Han är en duktig författare han med men på ett annorlunda sätt.

I boken skriver han om intressanta klättringar på Eiger NW, Leyla Peak och Biale i Pakistan.

Stef
[Ändrat av straylight 2007-06-07 kl 23:10]
 
Om du inte bor för illa till kanske vi kan samordna en beställning av ett antal titlar.
Kontakt mig i så fall.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...