Baby carrier

Everest funkar OK

Netram; sa:
Har för mig att Stadium har en egen modell och de brukar ju vara rätt bra på att ta fram bra billiga kopior.

Vi har en Everest från Stadium. Den verkar vara en kopia av Vaude (typ) och vi är rätt nöjda.

Fördelar:
*Ställbart bärsystem
*OK komfort för bäraren

Nackdelar:
*Barnets ben hänger och dinglar (inget fotstöd) och kan eventuellt komma åt skruvar (större problem sommartid, gissar jag).
*Inget regnskydd
*Går inte att spänna in säkerhetsselen tillräckligt för små barn utan overall.

/ Kirre
 
Re: Deuter Kid Comfort III

En liten fråga... Jag kollade på deuters hemsida, men hittade ingen återförsäljare i Sverige. Finns den att köpa i Sverige? Var i så fall?

/Annika


Malindo; sa:
Själv har jag en Haglöfs som jag inte trivs särskilt bra med. Gâr istället stándigt och suktar efter den jag tycker verkar bást, nämligen Deuter Kid Comfort III, men är för snâl. Första gângen jag sàg den tittade jag pà prislappen och fick en positiv överaskning: tänkte OK, jag har en Haglöfs, men fór 40 Euro köper jag den hár istället! Dock visade det sig vara priset för sol/regn-taket (extra tillbehör)!

Snart är dock minstingen för tung, sà inköps-prioriteringarna fâr gà ât andra hâll...

Mvh / Mats
[Ändrat av malindo 2003-03-05 kl 21:46]
 
Varför görs inga verkligen justerbara bärstolar?

Hej,

Vi letar också med ljus och lykta efter en bärstol till sonen. Jag är 170cm med ganska kort rygg och min man är 188cm med lång rygg. Dessa modeller har vi provat och med dessa resultat:
- Haglöfs. Går inte alls att ställa om och passar ingen av oss.
- McKinley. Går att få lagom lång för mig, men är på tok för kort för maken. Säkerhetsselen är bökig att sätta på (ska dras över huvudet och är trång redan till ett 10 månaders barn).
- Stadiums (har glömt namnet). Slutade testa när vi upptäckte att den bara var lite för lång åt MIG när den var ställd på det längsta.
- Vaude Jolly Comfort. Känns väldigt bekväm för mig, men är för kort för maken. (Övriga justerbara Vaude-modeller har samma problem.)
- Bergans. Vi har inte provat den själva, men enligt några vänner till oss blir den inte längre än Vaude-stolarna. För kort för maken alltså.
- MacPac. Väldigt bekväm för mig, men blir inte längre än Vaude-stolarna. För kort för maken alltså.
- Bach. Den enda modell som går att justera så att den någorlunda funkar för oss båda. Dyr bärstol med tanke på att allt är tillbehör. Dessutom gillar vi inte att stödbenet inte går att vika in, eftersom den kommer att ta stor plats i bilen, förrådet o s v. Att skicka den på flyget törs vi inte ens tänka på med tanke på hur barnvagnen brukar se ut när den kommer på bagagebandet.

Är det någon som har några andra tips?!?
 
Tatonka

Jag rekommenderar Sportnets Tatonka: Jag är 1.90 och min sambo 1.76, och vi tycker att det har gått utmärkt att ställa in rygglängder: Enkla handgrepp underlättar handhavande. Stolen för övrigt är gedigen; mkt god sittkomfort för den lille och goda packutrymmen. Hyggligt pris dessutom!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.