48% av alla som skadas allvarligt i trafiken gör det i cykelolyckor.

Så du är emot att man ska ha bilbälte också?

Principiellt tycker jag nog att det är fel, dum skall man få lov att vara... Men jag använder alltid bälte men jag får ingen noja om det inte skulle finnas, men jag kräver i princip att alla skall ha det i min bil när jag kor.

Jag vet personer som inte kan åka skidor utan hjälm, tycker man skall anvanda hjälm men...
 
Men om du kombinerar "för sena kvällar, trötthet, skräniga polare" med rattfylla tror jag definitivt att risken ökar ytterligare. Alkoholtoleras är individuellt pga kroppskonstitution och vana men jag tror att förarens alkoholintag definitvt inverkar även om du sedan adderar ytterligare faktorer som för sena kvällar, trötthet, skräniga polare.
Om du varit nykter och kör kanske du klarar av friktionerna för sena kvällar, trötthet, skräniga polare men gör det kanse inte som onykter.

/Patrk, som kör nykter och hoppas alla andra gör likadant

Min poäng var dock att jag inte tror att undersokningen är rensad fran dessa faktorer som trötthet, men att jag tror att denna effekt i undersokningen avtar for sista gruppen (fast vissa kanske är så fulla att de kör fast i diket i stället for att dö... i den gruppen)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.