Bästa cykelbyxor med padding för damer

Är ute efter ett par nya cykelbyxor som har skön padding anpassad för damer, gärna ordentlig sådan som skyddar min inte allt för naturligt "paddade" rumpa :) . Bästa tipsen? vet inte om sadeln spelar någon roll man använder men jag har en relativt smal sadel men inte värsta racer sorten.
Och lägger till ytterliggare än fråga, hur korta kan ett par cykelbyxor vara utan att man får skavsår på innerlåren? (ja jag vill ha så korta som möjligt :) vill gärna undvika inte allt för ful solbränna)
 
Stoppade?

Är ute efter ett par nya cykelbyxor som har skön padding anpassad för damer, gärna ordentlig sådan som skyddar min inte allt för naturligt "paddade" rumpa :) . Bästa tipsen?)
De bästa (stoppade) cykelbyxorna för oss män kommer från Assos och Castelli.
De tillverkar även dammodeller som skall vara lika bra

Assos tillverkar tom damanpassade (stoppade)hängselbyxor
p227_T_FI13_Lady_S5_3.jpg

http://www.assos.com
(Fast de kanske har för långa ben för dig?)

Även Castelli har hängselbyxor för damer
http://castelli-cycling.com

(Den bästa typen av cykelbyxor är hängselbyxemodellen)


Och lägger till ytterliggare än fråga, hur korta kan ett par cykelbyxor vara utan att man får skavsår på innerlåren? (ja jag vill ha så korta som möjligt :) vill gärna undvika inte allt för ful solbränna)

Triathleternas dräkter borde maximera solbrännan
41TobQAmqwL._SL160_.jpg


Om du inte vill vara riktigt radikal
nudebikewomen.jpg
 
ha ha

ja det sistnämda är ju klart bäst för solbrännan :)
och ja jag menar såklart stoppade...är inte så bevandrad i terminologin.
Nägon tjej som kan komma med tips också? :)
 
Sadel spelar stor roll för komforten. En perfekt sadel låter din tyngd vila på sittbenen och avlastar mjukdelarna. Oftast innebär detta att kvinnor behöver en bredare sadel än män pga vårt bredare bäcken men de individuella variationerna är stora.
Själv har jag hittills bara testa Altura och Northwave cykelbyxor med padding utan hängslen. Båda funkar bra tycker jag, men Northwave har skönare resår i midjan. Särskilt korta i modellen är de dock inte, min solbränna blir ändå sabbad av knävärmarna som jag kör med nästan jämt.
 
Ja du har ju fått några olika förslag så jag tänkte bara säga att många gånger så måste man nog prova sig fram till vad som passar en själv.

Att köpa flera olika och testa sig fram kan ju vara ett sätt.
Tex Biltema har ett par för 179kr tror jag att det var.Tyckte att de såg helt ok ut.
Har själv flera olika och vissa är så snäva i benslutet så att man får stora märken eller så skaver de.
Mina favoriter är ett par från Scott med hängslen.Hängslen är faktiskt inte så dumt som det låter.
Prova och åter prova...
Lycka till!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
perosen bästa 571-däcket för landsväg? Landsvägscykling 2
peter2m Cykelbyxor Landsvägscykling 0
peppeleppe Cykelbyxor för välväxta Landsvägscykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.