Branta backar i skåne ??

Ja, runt omkring Brösarps backar är det dessutom väldigt vackert. Kivik och rakt in i landet mot Vitaby och vidare upplevde jag förra sommaren som backigt. Jag blev förvånad över hur mkt backar det var där.
Kör hårt!! :)
 
Brösarps backar

Brösarps backar verkar ligga bra till avståndsmässigt och jag har åkt där med bil för många år sedan och vill minnas att det kunde vara en "rolig" stigning så det blir kanske en tur dit om jag hittar tid i framtiden...

/T
 
Att cykla upp till Hardeberga från lund (finns tre olika vägar, bästa är nog att cykla upp från cykelvägen mellan dalby och lund) är ganska brant. Annars är ett bra tips (om det är träningen du är ute efter) att cykla på en rak väg i öppet landskap när det är stark motvind någon dag. :)
 
Att cykla upp till Hardeberga från lund (finns tre olika vägar, bästa är nog att cykla upp från cykelvägen mellan dalby och lund) är ganska brant. Annars är ett bra tips (om det är träningen du är ute efter) att cykla på en rak väg i öppet landskap när det är stark motvind någon dag. :)

Som student bodde jag i Lund och det är rejält med höjdmeter mellan södra Lund (t ex Klostergården) och norra Lund t ex Teknis. Inte så långt men man kan ju köra intervall upp och ner - skönt med rejätl nerför hem och man vaknade till på morgonen som student... :)

Annars tänker jag också på Brösarps backar som iofs är mestadels smal 70-väg med högtrfaik på sommaren.

/Patrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Yver Cykel för branta backar med tung last? Landsvägscykling 9
Nilstus Landsvägscykling Skåne Landsvägscykling 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.