bästa 571-däcket för landsväg?

Hej!

Jag letar efter nya däck till min landsvägs/audaxcykel med 571mm-hjul (dvs tri/tempo). Användningsområde är träning och motionslopp på landsväg (Randonee, VR etc). Just nu sitter det 23mm Conti GP på som börjar bli lite slitna. Så:

vilka är de bästa 23-571mm däcken för sådant landsvägsbruk? Jag skulle prioritera rullmotstånd i första hand (även över vikt). Hyfsat punkasäker är iofs inte fel.

Jag har kollat på Conti GP Triathlon, GP 4000 på https://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=3&detail2=409 och förstår inte riktigt vad skillnaden är. Någon som vet? Är Michelins bättre? Finns de å andra sidan i 571?
 
Har aldrig cyklat på ett 571, och fick faktiskt kolla upp det närmare. Trodde det skulle motsvara 650B, men icke. Hade det gjort det hade jag rekommenderat Grand Bois, men den fanns tyvärr inte i din storlek. Jag kör på dem i 700C 28 mm och upplever att det har lägre rullmotstånd än i mina dyra tubdäck. Oj, vilket värdelöst inlägg... Hahaha, jaja, men GP4000 brukar ju få bra recensioner och fick bra betyg i ett test i tour.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Moniqan Bästa cykelbyxor med padding för damer Landsvägscykling 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.