Cho Oyu 8201

Kolla bloggen. De toppade den 1:a oktober.

Förbannat hårt! Jag är nära att stryka med bara jag åker Skutan ner!

En tanke om varför det varit lite tyst om det hela, är kanske att hon kom hem häromdagen (om jag förstår det rätt).
Hon borde skriva ett par feta artiklar och sälja till ett par feta tidningar...
 
Å så rätt!!!

Juste att toppa ut och att skida ner och så men det som ju toppar allt är ju att stå på toppen i dunstassen med syrgas (På Cho Oyu ?) med en Finspångflagga!! Extremsportkommunen Finspång!!! Hur bra som helst, Henrik Schyffert hade inte gjort det bättre!

Kudos!

JohanC

PS Satt framför datorn och gnällde lite över syrgasbruket på Cho Oyu men insåg ju raskt att det är fan så mycket hårdare att göra Cho Oyu MED syrgas än att inte göra det utan... DS
 
Möjligtvis att man skulle kunna rättfärdiga syrgasbruk med att det krävs en del ork för att stå på skidor ner?
 
varför är det svårare med syrgar en utan
tomas olsson gjorde det utan syrgas och åkte ner på skidor som jag vet fick han inte så mycket av pressens upmärksamet
oscar
 
Läs!

gore-tex; sa:
varför är det svårare med syrgar en utan
tomas olsson gjorde det utan syrgas och åkte ner på skidor som jag vet fick han inte så mycket av pressens upmärksamet
oscar

Om du läser NOGGRANT så står det svårare att göra det med syrgas än att inte göra det alls!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Luke Snowwalker Team SAD på toppen av Cho Oyu!!! Alpin / Bigwall 3
Jonas J Cho Oyo 2008 Alpin / Bigwall 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.