Chariot Carrier Cougar som syskonvagn?

Hej

Sitter här o funderar på att införskaffa en ny cykelkärra.
Och samtidigt så behöver jag skaffa en syskonvagn,
då är min fråga är Chariots vagnar med byggyhjul väldigt klumpiga jämfört med andra syskonvagnar?

mvh
Johan
 
Hej
Jag har samma funderingar som dig och hade hoppats på lite bra tips här. Finns det ingen som har någon erfarenheter när det gäller kombinationen cykelkärra och syskonvagn? Både när det gäller Chariot Carrier Cougar eller annan modell.

Mvh
Erik
 
Har inte testat vagnen i fråga med barn i, men jag har däremot tittat rätt noga på den hemma hos importören. Tycker den verkar mycket bra, inte alls speciellt klumpig. Däremot är den "tungjobbad" i den meningen att barnet/barnen sitter nära marken, så om man ofta ska lyfta i/ur små barn kan det bli lite trist i längden. Kanske OK för stora starka pappa, men inte lika kul för nyförlösta mamma. Dessutom tyckte inte hustrun den var snygg nog, men det är ju en fråga om tycke och smak.
 
Har nu varit och kännt o klämt på vagnen,
och jag och även min fru tyckte den var lättare att köra/svänga än "vanliga" syskonvagnar.
Den är iofs. någon(/några beroende på vilken man jämför med) centimeter bredare än andra syskonvagnar, så jag tror inte den går att ta på de "gamla" bussar som har enkeldörr.

Men efter att ha vägt nackdelar mot fördelar så har vi bestämt oss för att köpa den (så fort restskatten är betald :).

mvh
Johan
 
Chariot Carrier

Har beställt en cx2 ska få den nu i veckan.
Vi har två knattar på 1,5 resp 3 år. Kan återkomma om ett par dar för ett närmare utlåtande.
Om det inte kommer ett inlägg i början på nästa vecka kan ni lägga in en blänkare för att påminna.
 
Chariot Carrier?

Nyfiken på att veta hur "cx2"-vagnen/kärran var. Såg att den funkar som cykelkärra också. Ni kanske endast har den som vagn? Var någonstans kan man titta/känna på denna kärra? Finns det någon återförsäljare i Stockholm?
//Bengt
 
den finns att titta och "klämma på" på barnvagnsbutiken på karlavägen 53 i stockholm. Dom har både enkel och dubbelvagnen och även en annan variant.
 
Jättenöjd med Chariot Cougar

Vi har en nyfödd och en som snart är tre och en Chariot Cougar 2 med lift för den lille.

Vi har haft den som cykelkärra till storebror i ett år och även varit på en veckas cykelsemester vilket har fungerat jättebra. Som syskonvagn är den rätt ny för oss men verkar fungera bra. Den är lättkörd som buggy, men något bredare än de smalaste syskonvagnarna. Man kan lätt köra den med en hand vilket är bra då storebror vill gå själv och man behöver hålla honom i handen. Storebror klättrar lätt i och ur själv. Liften sitter fast på fyra punkter och behöver lite stöttning underifrån för att ligga stabilt och plant.

Den är lätt att fälla ihop men något stor ihopfälld.

Om någon har specifika frågor så maila gärna mig direkt.

Hälsningar

Fredrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.