Tatonka babycarrier

Peter Karlsson har kommenterat babycarriers där han täcker in de flesta kända märkena, men typiskt nog undrar jag över Tatonkas modell som sportsnet säljer. Någon med erfarenhet - gärna om den är bra för olika rygglängder (upp till 1.90)?
 
Tatonka

Själv är bästa dräng!

Ja du Jan, nu är det så att du har köpt och provat tatonka och kan meddela:
Mkt. bärvänlig barnmes med mycket lättinställt bärsystem: funkar bra till mig som är 1.90. Väl stoppat och lagom styvt avbärarbälte. Gott om förvaringsutrymmen + sidoutrymmen. Sol- och regntak.Med enkla handgrepp ställer man också in barnets sittläge. Utfällbart stödben. Överhuvudtaget känns det som en gedigen tysk produkt: Har tydligen erhållit mycket ros på den, för denna produkt, konkurrensutsatta tyska marknaden. Dessutom rimligt pris (se Sportsnet).
 
att bära m.m.

Hej

Hur är det med fästen för remmar och annat kan man spänna fast liggunderlag eller annat utan problem?

Hur är den när man bär lite tyngre, känns den bra även då?

Fungerar det att ställa ner den med barnet kvar i?
 
tatonka

Då det finns stramarfunktioner på produkten och utanpåliggande stålben så är det nog bara fantasin som sätter stopp för var man vill fästa extra utrustning. Annars så finns ett stort utrymme under stolen för förvaring av allehanda ting (blöjor!), där man beroende på hur mycket som tar plats, kan fästa ex.vis liggunderlag. I övrigt finns utanpåliggande mesh-fickor, samt ytterligare en ficka som försluts med dragkedja. Jag har provat upp till 15 kg., och det fungerar u.a. För egen del nyttjar jag de självstagande benen mycket sparsamt: Min tumregel är att inte lämna barnet utan uppsikt, så där har jag inga större praktiska erfarenheter.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.