Fjällvandrarnas vita band

Finns det någon här som har genomför rutten?
Jag har själv funderat länge på att försöka ta mig an rutten i sommar.
Skulle önska lite tips samt för er, om det finns någon som genomfört den här.
funderar lite på sponsring, man är ändå ute ett bra tag och mkt avsaknad arbetstid, lön:)
 
Intressant

Jag har inte genomfört rutten Gröna/Vita bandet. Den verkar intressant.

Tänkte jag skulle prova Kungsleden med hunden(1år) i sommar, sedan träna lite och förbereda mig till nästa sommar.

Sponsringen då?
Förlorad arbetstid kanske du förstår är ett dåligt argument till sponsring.
Är det utrustning eller proviant du vill ha sponsring till?
Eller är det annan ekonomisk ersättning, isåfall till vad?
På vilket sätt tjänar personer eller företagen på sponsring?

Bra argument och sälja sig själv är kanske inte så lätt? Eller?
Fundera lite och kolla vilka möjligheter som finns.

Lycka till
 
De sponsringar man har hört talas om har väl oftast gått ut på att man ska blogga på företagets hemsida kontinueligt under resans gång eller liknande. Läste nyligen om en tävling inför nästa sommar där vinnaren skulle få en slant mot att denne bloggade om sina äventyr.
 
Senast ändrad:
Behövs sponsring? Mat är ju knappast dyrare än hemma, bränsle är inte mer än några tior per vecka, och utrustning har väl någon som tänker ge sig på en så lång vandring förmodligen redan samlat på sig. Av rapporterna från tidigare vandringar att döma så verkar de flesta ta cirka åtta - nio veckor på sig, vilket bara är tre - fyra veckor mer än en femveckorssemester. Det kan man finansiera själv genom att dra ner på sina utgifter med cirka 8% under resten av året. Under antagandet att man kan få fyra veckor tjänstledigt överhuvudtaget förstås, men det är ju oberoende av sponsringen.

Personligen skulle jag vilja göra det utan sponsring om jag någonsin kommer iväg. Det skulle kännas lite trist att veta att man går runt och gör reklam för någon hela vägen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
exon_84 Vita Bandet Expeditioner 15
David och Niclas Vita bandet på 30 dagar Expeditioner 2
LongDistanceBiker Långdistans + bestigning av Vita Berget Expeditioner 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...