Mot Alla Odds vs Ingen Grenser

Skulle de gjort en tur här i Norden skulle det definitivt vara ett plagiat. Så jag förstår att de bytte miljö. Men eftersom den yttre miljön är lite extremare än den Svenska tar det lite focus från deras inre resa och samarbetet mellan dem. Det blir mer farliga flodhästar, bufflar, elefanter, krokodiler mm.
De kommer inte upp i den känslan som Ingen Grenser gav, men låt oss ge det ett par program. De är fortfarande i början av sin tur, smekmånad. Vi får se hur det utvecklas. Första avsnittet av Ingen Grenser var inte heller det starkaste.
 
För närvarande föredrar jag "Ingen grenser" då det handlar mer om deltagarna än "Mot alla odds". Men jag är beredd att se ett par program till innan jag definitivt förkastar det svenska programmet.
 
För närvarande föredrar jag "Ingen grenser" då det handlar mer om deltagarna än "Mot alla odds". Men jag är beredd att se ett par program till innan jag definitivt förkastar det svenska programmet.

Haha förkastar, som att det är två läger det är krig mellan. :)
I slutänden är det ju ett underhållningsprojekt som kan väcka både känslor och opinion i sverige, är inte det bra? :) Eller tror du inte det kommer ske?
 
Problemet med program av denna typen i Sverige är att skitpressen (AB och Expr) kommer att vända ut och in på deltagarnas liv och det blir "Mot alla odds-Stina och Kurt osv över allt.
Det kanske är lika illa i Norge, men det slipper man i alla fall höra och se.
Jag kan inte riktigt förstå varför det ska vara i Afrika, är det för deltagarnas skull, programledarens eller tittarnas (annonskonsumenternas)?

Sen är Monsen svårslagen som tv-person i mina ögon, även om han fick en del kritik efter första omgången p g a bristande förståelse för en del av problemen. Förhoppningsvis har han tagit lärdom.
 
Senast ändrad:
Nu har jag sett första avsnittet av "Mot alla odds"..

Min förhoppning var inte hög, men man kan ju inte ha åsikter utan att ha sett programmet. Nu har jag sett och tyvärr så föll jag inte alls. Kanske jämför man för mycket med Monsen som enligt mig är helskön i rutan, men redan när Natascha i början sa "Ja jo här har vi..mm...lejonspår...um...från natten.." så njae.

Sen är det ju så grymt dåligt i vissa scener. Som när de ska korsa vägen som har blivit översvämmad och kan innehålla krokodiler. Genast jättedramatisk musik och inklippta scener från andra krokodiler någon annan stans för att få det att se ut som att det ligger tre krokodiler i kanten är. Fruktansvärt störande.

Tyvärr så är jag grymt trött på att se Afrika i tv-rutan. Egentligen lika intresserad av Afrika som andra världsdelar men av någon anledning så handlar det till 99% om bufflar, elefanter eller de stora kattdjuren och krokodiler när det är Afrika. Det finns ju lite mer om man säger så.

För mig verkade programmet mer bli som Robinson där det snart bildas pakter hit och dit och olika människor har åsikter om alla. Fruktansvärt tråkigt.

Jag kommer ge det ett avsnitt till, definitivt, så lätt får man ju inte ge upp. Det kan bara bli bättre..

Mvh // Johannes
 
Se där ja. Då är ju oddsen bara större att det faktiskt blir bra. Hoppas det blir en vändning nästa program.

Mvh // johannes
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.