Paddla Norska kusten utan medhavd mat eller pengar

Läs ditt eget inlägg där det var trist med hatare... Ta det inte så allvarligt, det är bara ett diskussionsforum. Jag kommer ihåg att jag var lite skeptisk när han började skriva och att han också raderat andra inlägg är väl lite märkligt tycker jag.

De flesta som har haft en åsikt som är positiv till projektet blir hårt sågade så vem vet...
Drama Queen, du ser det har redan börjat
 
Är det verkligen något att bli upprörd över?

Jag står för att jag inte var positivt inställd till "expeditionen" så som den först presenterades i de trådar/inlägg som numer är raderade.

Att paddla norska kusten är helt klart en häftig semester, och jag är inte det minsta avundsjuk på eller önskar annat än välgång åt de som gör en sådan resa. Men om man ger sig iväg med ett uttalat syfte att tigga sig fram för att "bevisa" att det dels går att göra billigt, dels inte går att göra i Östersjön på grund av miljöproblem, ja då kommer jag att yttra min kritik.

Hade man från början lagt fram det som en semesterresa utan några pretentiösa mål så hade reaktionerna förmodligen varit annorlunda.
 
Jag tycker han definitivt kan gratuleras för en genomförd bedrift. Att paddla hela Norska kusten är inte lätt, oavsett hur man har gjort det. Vi kan väl avvakta och se hur han själv beskriver resultatet av sin expedition (med den målsättning han hade så tycker jag att man kan kalla det så). Om man jämför med JEN, som har försökt mörka delar som inte blev som han hade tänkt, så kan ju detta ställa sig i helt annan dager om Sören rerflekterar öppet kring det. Det kan ju till och med tillföra resultatet av expeditionen ganska mycket. Och till skillnad från JEN så har han ju varit öppen i sin blogg med såna saker.

Och apropå att han inte deltagit i diskussionen på utsidan, som någon nämnde i tråden, så kan det ju bero på att han har varit ute och paddlat hela sommaren!:)
 
Jag var en av dem som var kritisk mot hur Sörens expedition paketerades som ett miljöprojekt och jag står fast vid den kritiken. Jag skriver om det i bl.a. dessa två inlägg:

http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=615531&postcount=27
http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=615555&postcount=28

Som paddlingstur förtjänar det dock respekt. Resten tycker jag är "greenwashing". Och att under 83 dagar nyttja fossila bränslen* klingar illa, givet miljöaspekten.

/Mats

* Reservation mot att jag inte har läst alla inlägg.
 
Eftersom alla fakta finns på min hemsida och varje dag i detalj är beskriven i min blogg hänvisar jag dit. Jag har inte raderat några trådar på utsidan och vet inte varför de försvunnit. Själv tycker jag det är synd att de är borta. // Sören
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...