Landkartor till iPhone

Nu kanske det här är offtopic i iPhone-hypen, men nokias Ovi maps (som är gratis med hela kittet för navigering osv), så finns Nokia map loader, ett program på datorn där man väljer vilket land eller vilken världsdel sen tankar den in det i telefonen (via kabel/bluetooth)

Och det går givetvis att nå dessa kartor när telefonen är utan täckning eller offline.

Jag ska ta med telefonen som gps i sommar! :)
Tyvär är kartorna inte direkt fullständiga i vildmarken och jag tror inte man ser höjdkurvor eller vandringsleder, vilket suger en del.

Ska jaga vidare efter en app som funkar! :)
 
När medlem X skriver Grattis alla iPhone-innehavare nu finns produkten Y för er! Så är det i o f s intressant, men ofullständig information.
Om någon skriver ett inlägg om att Terrängkartan finns för iPhone så är det inte ett påstående om att Terrängkartan bara finns för iPhone.
För att ingen skugga måtte falla över X, borde han även nämna de andra lurarna som alternativ.
Nej, det bör/behöver han inte.
 
Jag hoppas att detta inte tas som något reklamjippo utan som konsumentupplysning till dom som har iPhone eller tänker att skaffa.

I slutet av den här vekan eller i början av nästa vecka släpps en ny version av iMap där kartorna skall kunna laddas ner i iPhone och sparas på enhetens minne.
Som vanligt sker all nedladdning via x-traverse och köps via Applestore.

/Göran

Nu har det gått någon vecka och ingen uppdatering har än så länge dykt upp i App store. Hur går det?
 
Det verkar ju en bra första förbättring - ett steg i rätt riktning. Men jag ser helst att man hemifrån, med bredbandsuppkopling, kan markera ett valfritt område som skall cachas i alla skalor.

Fråga: kan man markera flera intilliggande områden, säg var 5e kilometer, hemifrån med bredbandsuppkopling, så att man får ett större sammanhängande område i cachen? Om ja, känns det smidigt rent praktiskt att göra detta?

En annan smart sak man skulle kunna införa är att när man är ute i skogen så laddas kartmaterial xx km framåt i färdriktingen automatisk ner i cachen då man har kontakt med GSM-nätet.
 
Fungerar det???

Nu skall man tydligen kunna ladda ner kartorna i förväg.
Fungerar det?
Får man ner *hela* det område man köpt, t.ex. hela svealand, med rimliga insatser?
Med rimliga insatser menar jag *ett* (1) kommando!
Jag vill inte sitta i timmar och markera små delområden och sen ladda ner en liten bit.
 
Nu skall man tydligen kunna ladda ner kartorna i förväg.
Fungerar det?
Får man ner *hela* det område man köpt, t.ex. hela svealand, med rimliga insatser?
Med rimliga insatser menar jag *ett* (1) kommando!
Jag vill inte sitta i timmar och markera små delområden och sen ladda ner en liten bit.

Nej inte hela kartan på en gång.

Version 1.2. incorporates:

==> Added Download All Scales...
You can now download all maps at all scales within 1, 5 or 10 km (or miles) of the screen center. Downloaded maps are saved to an auto-managed memory in the iPhone for fast retrieval on subsequent views and for use when outside of 3G, Edge or Wi-Fi internet coverage. Access Download All Scales by tapping on the Scale Bar on the bottom center of the map.
 
Alltså oanvändbart!

Tack så mycket för svaret. Det avgör saken. Denna applikation är med andra ord fortfarande helt och hållet oanvändbar. Jag kommer att vänta tills det kommer något som går att använda. Och som har ett rimligt pris.
 
Utökat område till 20 km varje nedladdning

Inom kort kommer området som kan laddas in att fördubblas till 20 km vilket betyder att det blir lättare att ladda in större områden. Alla skalor laddas in i iPhone samtidigt.
 
Visst är det väl i vissa fall smart med Apples system med "apps" men i just detta fallet skulle jag vilja pâstâ att det är odugligt.
Kartor ska man ha pâ en DVD till datorn och själv kunna hantera dom. Nödalternativet är att fâ 4-5Gb nedladdat och ha hela kartan i telefonen.
Allt annat är odugligt.
 
10, 20, 50km

Skaffade Fugavi iMaps förra helgen. Får upp alternativen 10, 20 och 50km vid nedladdning. Håller med tidigare inlägg att det skulle vara (mycket) bättre att kunna ladda ner hela kartan direkt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnWedin Lantmäteriets kartor till Gaia GPS Navigering 3
tango Hur enkklast flytta gpx från Garmin gen 6 till skridskonätet? Navigering 3
Lars H Hur få GPS-spår från InReach till dator? Navigering 4
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
Materialaren Offline-kartor för fjällbruk till Apple Watch? Navigering 3
Elvah Kmz till gpx-konvertering Navigering 6
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
Swedak wgs84 till csv Navigering 30
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
Robban3000 Alpha 100 ladda karta till sdkort Navigering 1
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
eloserik Batterilucka till Gpsmap 64 serien. Navigering 9
Totteman Elektronik som komplement till karta Navigering 12
graylingman Karta till Garmin 64 st? Navigering 5
museo12 Bättre kartor till Garmin Fenix 5 plus? Navigering 6
fson Typa om TOPO v5 PRO till Forerunner 945? Navigering 9
L.A. gpx till kml? Navigering 5
Joakim.e Alternativ till BaseCamp Navigering 2
Nordiska Motorcyklister Fysisk karta till digital - Överföra Navigering 11
Richard69 Kartor till Galileoapp för android? Navigering 5
bosseiskogen Program till lantmäteriets kartor Navigering 6
Uffevbg Terrängkartan till Garmin nuvi 500 Navigering 5
salvion Tillbehör till Garmin eTrex Touch 25/35? Navigering 6
The Crow Vad används en clinometer till? Navigering 25
BengtS Hur använda Garmin 64st när uppkopplad med USB-kabel till dator? Navigering 9
avsl_22-07-26 Säkerhet till fjälls - val av GPS, Inreach, PLB, nödsändare Navigering 35
thureb Flytta gamla kartor till ny hårddisk i Mapsource Navigering 3
johanssonol Fäste för Garmin GPSMAP 64st till snöskoter Navigering 3
kindla Kan man importera den nu öppna Topo-kartan till macen? Navigering 5
Askel Norsk motsvarighet till Lantmäteriet? Navigering 4
Jorden runt GPS kopplad till Google Earth i datorn Navigering 9
Joakim.e Friluftskartam PRO från CD till GPS? Navigering 8
Josiaab Har 157olika Koordinater som jag vill föra över från dator till gps Navigering 2
Tstevg11 Gps app till iphone Navigering 14
andy69 GPS till Hund...? Navigering 1
rJohansson Lägga till rutter Etrex 30 Navigering 4
vm368879 Displayskydd till Oregon pekskärm / GPSMAP 64s Navigering 2
Långgång Hjälp med kartmaterial till iPhone/iPad Navigering 11
UnderEnTarp Kartmapp till Terrängkartan/Gröna Kartan! Navigering 16
freij.j Gratis kartor till garmin Navigering 10
awerner Egna kartor till Garmin Navigering 13
Jorden runt Bluetooth GPS till dator Navigering 6
grodanbolle Kartor till android? Navigering 2
Grönt är skönt Göra .jnx av geotaggad tiff till hackad Garmin Navigering 0
niklaz Någon som har GPS-spår för Kungsleden? (till STF) Navigering 18
Brus-Nilsson Bättre baskarta till Garmi Montana Navigering 1
freij.j mest detaljerad gratiskarta till android ? Navigering 11
Unnah Byta till ett nytt Garmin Navigering 77
Davva2 Karta över Estland till Garmin Navigering 11
xidor RT90 doc till Garmin Astro Navigering 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...