Vad grillar ni?

Jag grillar, korv i alla former, fläskkotletter, färsk skinka,majskolvar, och vad mera, jaa ibland lövbiff.
Hel kyckling har jag grillat, men snacka om att man måste ta det lugnt, man får inte vara utsvulten, för det tar tid...
Finns det någon som har tips om goda tillbehör som man kan lägga i folie i glöden ?, o äta till det grillade.
peter
 
Finns det någon som har tips om goda tillbehör som man kan lägga i folie i glöden ?, o äta till det grillade.
peter


jag är en grilldåre.. tips till folie på glöd, gör en form av folie, fyll denna med färskpotatis, hela vårlökar, färsk vitlök och färsk timjan, ringla över en god olja av hög kvalite som rapsolja, ingen skit som inte tål värme som olivolja.. låt detta rostas i folieformen utan att täcka den, skaka om emellanåt och salta när det är färdigt..
 
Nåt som är riktigt gott är rårakor. Riv potatis och pressa ihop de till bullar/plättar lägg på folie eller stek i panna.. Den rivna potatisen kryddas och saltas efter behag. Passar väldigt bra till både fisk och kött.

Fan va de lätt gött med potatisen och löken i foliepaket.. Måste prova de när färskpotatisen kommer:)
 
Nåt som är riktigt gott är rårakor. Riv potatis och pressa ihop de till bullar/plättar lägg på folie eller stek i panna.. Den rivna potatisen kryddas och saltas efter behag. Passar väldigt bra till både fisk och kött.

Fan va de lätt gött med potatisen och löken i foliepaket.. Måste prova de när färskpotatisen kommer:)
Låter underbart, ska testa det nästa helg jag ska ut i skogen...
peter
 
Jag brukar riva potatis och lök, krama ihop till plättar och steka i murikkan. Gott som tusan.
Sedan ha jag hört att det ska vara gott att lägga falukorv i marinad och sedan grilla. har inte provat själv men det kan vara värt ett försök.
Elda på!
 
När det gäller grillning blir det mestadels fläskkött , helst karré.
Brukar steka råsteka potatis tillsammans med morötter och lök på stekjärnet . Blir kanon till karrén ! Lite sallad med fetaost , tomater , gurka , olivolja och balsamico . Efter det somnar man som en stock mätt och belåten !!
 
När det gäller grillning blir det mestadels fläskkött , helst karré.
Brukar steka råsteka potatis tillsammans med morötter och lök på stekjärnet . Blir kanon till karrén ! Lite sallad med fetaost , tomater , gurka , olivolja och balsamico . Efter det somnar man som en stock mätt och belåten !!
Jaa, vad ska jag säga... , guud va gott det låter, äta, mumsa, o sen somna in , gu va skönt...
 
Spett.

Vad sägs om grillspett varvat med skivor av: fläskfilé, chorizokorv, färska champinjoner, paprika och lök. Inmundiga detta med potatisallad och öl.
Avsluta måltiden med rårörda hjortron och lite socker.
Smaklig måltid!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.