Sommar med Mikael Strandberg

Ett underbart program!

Hej! Jag är helt grön till listan och hittade till Utsidan genom Mikael Strandbergs hemsida. Jag har läst i timmar nu och undrar varför det verkar vara så lite intresse för Mikael och hans fru på den här sidan. Få har besökt den här länken. Men jag antr det är för unga äventyrare, inte forskare. Men, snälla ni, lyssna på han radioprogram. Det är så viktigt och så bra. Titta på forumet på hans hemsida.

En mycket spännande hemsida, det här. Mycket fin layout och intressant. Tänk att jag inte sett den här förut.

Fredde
 
Re: Ett underbart program!

kebnekaisetjåkko; sa:
Hej! Jag är helt grön till listan och hittade till Utsidan genom Mikael Strandbergs hemsida. Jag har läst i timmar nu och undrar varför det verkar vara så lite intresse för Mikael och hans fru på den här sidan. Få har besökt den här länken. Men jag antr det är för unga äventyrare, inte forskare. Men, snälla ni, lyssna på han radioprogram. Det är så viktigt och så bra. Titta på forumet på hans hemsida.

En mycket spännande hemsida, det här. Mycket fin layout och intressant. Tänk att jag inte sett den här förut.

Fredde

Mmm, jag skulle gissa att många som läser/skriver på utsidan tycker att paret Strandberg är rätt spännande personer, och självklart även deras resor och expeditioner. Hans sommarprogram var för övrigt jätteintressant, medhålles. Kanske är det så att de som personligheter inte är tillräckligt spektakulära för att heta debatter skall föras kring deras förehavanden.

Peter
 
Vi har också snackat om deras slutsats att moderna kläder är bättre än de traditionella när man skidrar i Sibirien.

En anledning till att vi inte diskuterar dem så mycket är att deras bedrifter inte är samma spektakulära "mäta-snoppen-expeditioner" (typ "först runt ekvatorn på hoppboll) som Skinnarkropp gör, utan lite mer lågmälda expeditioner med lika mycket fokus på kultur som på bedrifter.

701518_stor.jpg
 
Jag blev tipsad om programmet av en cykelentusiast och blev förargad då jag missat de. Så man tackar för länken. Det var intressant även om man själv vill ha ett annat volleybollag.

L
 
Jag har haft äran att deltaga på deras expeditionsutbildning och måste säga att deras personligheter är mycket spektakulära. Om man nu kan säga så....

De är upptäckare som man kan respektera! Långt ifrån alla dessa "clowner" som vill göra nåt, bara ingen har gjort det förut. Lite hårddraget kanske... Jag respekterar för övrigt det Ola Skinnarmo, Fredrik Sträng och co gör också men det rör sig om helt olika saker.


Mikael Strandbergs sommarprat program går för övrigt att ladda ner som Mp3 fil också....

Mvh, Pelle.
 
Mikael Strandberg

Jag har läst alla svar och tackar så mycket. Vad trevligt att få till en diskussion! Jag funderar på det där ni säger om spektakulär, om jag skall tro vad han sade på radion och vad som står på hemsidan, är han den enda som är internationellt känd, vilka alla priser visar, för inte har väl någon annan svensk fått dessa utmärkelser i modern tid? Är inte det tecken på att det är spektakulärt nog? För vad de nu heter Skinnarmo med mera, är de kända i utlandet? inget jag kan utläsa av deras sidor, som för övrigt är tråkig läsning måste jag s'äga. En fråga till, läste ni Mikael inlägg/kåseri i Utemagasinet? Jättebra tycker jag och gav en del svar på funderingar ni tog upp. Länken är http://www.utemagasinet.se/IziPage/Layout102.asp?LID=1&STMID=5&STSID=510&PageID=324
 
Det finns fler äventyrande svenskar som är "kända" i utlandet.

Men, även om många äventyrare behöver uppmärksamheten för att kunna försörja sig på sitt äventyrande/föreläsningar/utbildningar, så kanske det inte är en tävling i det avseendet? Bara för att en viss person kanske är den man är mest imponerad av, kanske de andra inte är så himla dåliga? En rimliga naledning till varför man tycker den ene eller andra personen är "beundransvärd" är kanske helt enkelt för att han/hon gjort såna saker man själv är specifikt fascinerad av.
 
Kan jag bara få fylla på att ni skall besöka Mikaels hemsida

jag har ägnat lite tid att kika på hans hemsida opch ta er tid att titta på forumet. tala om respons på programmet. Jag tycker det är viktigt att ni på forumet här som är friluftsmänniskor lyssnar på det, för det handlar om att våga vara original och inte bli en kopia. Tack.
http://www.strandberg.se
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...