Lanshan 2 3F UL, inner-, och yttertält touchar?

Hejsan!
Tänkte kolla erfarenheten från andra ägare till detta tält. Jag noterade efter första natten att åsen på ytter-, innertält ligger mot varandra. En aning slack i spänningen gör att ännu mer yta berör varandra och jag lyckas inte separera åsarna genom att spänna upp tältet maximalt. Är det er erfarnhet också? Jag funderar på att modifiera upphängningen i taket med nån enstaka centimeter för att skapa lite lucka på så sätt. Innetältet blir kanske en aning "pösigare" men kan vara värt att testa om det separerar de två tältdelarna.
Problemet är att den naturligt uppkomna kondensen på yttertältets insida förs över till innetältet genom den beröringsytan vilket jag inte riktigt uppskattar. :)
 
Hur har det gått, har du fått till det med tältduken? Är lite intresserad av den här tältmodellen, hur fungerar den tycker du?
 
Jag sökte just runt här för att höra åsikter om Lanshan. YouTubes videos är rätt splittrade. Någon som har testat det en längre tid? Den låga vikten tilltalar.
 
Har tyvärr inte använt den fler än en gång. Jag är hängmattekille så tält är för mig mer av undantag. Såg igår att Hilleberg har ett nytt tält i liknande design.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
justsafe Mont bell U.L.Down Inner Jacket M's Lättpackning 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...