www.ny-camera.net ????

Är det någon som testat att köpa kamera på postorder från detta företag i Tyskland?
Jag har fått tips om dem och upptäckte då att man kan tjäna en hel del, till stor del på grund av att den tyska momsen är lägre än den svenska, men antagligen också för att de verkar ha rätt stor volym.
Det skulle kännas tryggt med någon som testat att leverans och kvalitet var OK. Garanti är inget problem eftersom jag fastnat för en Nikon vilket ju innebär att garantin gäller över hela världen. De ger dessutom själva 2 års garanti vilket är mer än man får om man köper kameran som företagare i Sverige.
Det är självklart en fördel att köpa av "en riktig person över disk" när det gäller dyr utrustning som man vill ska fungera bra. Men i mitt fall rör det sig om ca 1500 kr skillnad för en kamera som kostar 9000 kr i Sverige och det är ändå en del pengar ....
 
Jag köpte min Nikon F80 med Nikkor 28-105 ett år sen från NY-camera, fungerade annars ganska bra, men fick vänta några veckor för dom inte hade linsen i lager. Technikdirekt.de har fungerat mycket bra, snabb leverans till hem för 15 euro, cirka samma priser än ny-camera.
 
Gott väl!

En polare köpte sin kamera, en Canon 300V(?) därifrån.
Han tjänade in en tusing på affären, bre service och leveransen gick snabbt... men har för mig att han var tvungen att hämta godset på det lokala UPSkontoret...

MVH
Jmlove
 
Jag köpte ett objektiv av dem för två år sedan. Beställningen fungerade utan problem. Jag tjänade mer än 1000:- (har jag för mig) och paketet kom till mitt lokala postkontor. Jag tror leveransen tog ca en vecka.
 
Här nedan finns priser också, om det nu intresserar någon. Nikon F80 med Nikkor 28-105 f3.5-4.5 D:
Jarin Kuvakauppa, Raumo, Finland 1290 Euro
Rajala-Camera, Åbo, Finland 1090 Euro
Technikdirekt.de 893 Euro+porto 17,50
NY-camera.net 847 Euro+porto 15 e
cyberphoto.se 1067 euro+porto 25 e

Jag tjänade altså minst 228 euro genom att handla från ny-camera.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hsp Raw fil på camera som ger Jpg som Std. Fototeknik 2
YoinkFox Sigma EF-530 DG st off-camera Fototeknik 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.