Wilhelmina söker äventyrslysten besättning!

Denna våren (2017) kommer vi att rusta upp ”Wilhelmina” för att göra henne klar till långtur. Planen är att komma iväg till mitten av sommaren med destination Kanarieöarna och därefter Karibien. Rutten som startar i Malmö, går via Engelska Kanalen och Biscayabukten. Efter att ha utforskat Karibien med omnejd fortsätter resan genom stilla havet och vidare…

Vi söker nu besättning med eller utan erfarenhet av segling till delar av, eller hela resan.

Själva har vi ingen vidare seglingserfarenhet att skryta med, men vi är övertygade att sunt förnuft, viljan att lära och stor ödmjukhet inför projektet skall ta oss långt. Givetvis har vi skepparexamen och vi förkovrar oss för tillfället i all matnyttig information i ämnet som går att kommer över.

Är du intresserad att mönstra på Wilhelmina så hör av dig till:

CJ – cj.lindblom@gmail.com
 

Bilagor

  • IMG_0103.jpg
    IMG_0103.jpg
    72.3 KB · Visningar: 1,478
Hej!

Vilket fint flytetyg! Jag blir nyfiken, vad är det för sort? Jag hade en snarlik variant, en BD-kryssare, som också bar linjer från Sparkman & Stephens gyllene år. Er är dock större.

Hur som helst, lycka till på färden!

//Anders

PS. det är min ex-båt på bilderna om du förljer länken
 
Hej Anders,
Trevlig skuta! Wilhelmina är en "Brenda 43" ritad av Bruce Bingham. Byggd i ferro-cement på Täby varv 1986.
Mvh,
CJ
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...