Annonser som byter storlek

Är det meningen att jag ska bli galen av annonserna och sluta gratissurfa på Utsidan? Jag förstår ju att det finns annonser och att det är priset jag betalar för att inte betala. Det som gör mig irriterad är att annonserna byter storlek. Först laddar sidan in, just som jag ska klicka på något har annonsen laddat in färdigt vilket leder till att allt på sidan flyttar sig och jag klickar på något helt annat än jag hade tänkt mig. Det är otroligt störande!
 
Håller helt med Camlun. Inte heller jag har tålamod att vänta på att all reklam skall ladda fördigt, utan klickar mig snabbt dit jag vill komma med följden att jag hamnar någon helt annan stans. Reklam på bestämda platser är OK, men annonser som byter storlek och stör hela websidan är irriterande.
 
Använder man internet, så så hör det nog också till att lära sig hur man blockerar störande reklam!
 

avslutad210712

Gäst
Visst är det irriterande men Utsidan är långt ifrån ensam om finessen med dynamisk reklam som gör att sidorna hoppar upp och ner under inladdningen. Varenda tidningssida idag kör med den finessen. Varenda tidningssida samlar också in statistik om dina surfvanor men ingen sida är så låååååååååångsam som expressens för de tar rekordet.

Tänk då på att jag är Kalixbo och stör mig på det. Hur irriterande skall det inte vara för stressade tokholmare :)
 
Jag håller med er i sak, annonserna är priset man betalar för att låta bli att betala.

Däremot har jag inte träffat på någon annan sida där innehållet flyttar runt så som på Utsidan och det är det som stör mig. I början var alltid annonsen längst upp lika stor, den låg som en rad överst på sidan, nu varierar den och kan ändra sig plötsligt, den kan uppta 3/4 av skärmen.

Och som sagt det som irriterar mig är att just som jag sätter fingret mot plattan så flyttar sig det jag skulle klicka på och jag klickar på något annat, ibland annonsen men ofta någon annan sida än den jag hade tänkt på Utsidan.
 
Blodtryckshöjande

Håller med.
Gäller inte bara Utsidan, Aftonbladet är ett värre exempel. Min läkare säger att jag ska sluta surfa runt på såna här sidor då det är stressande och inte bra för hälsan.
 
Ad-block har funnits sen urminnes tider.

Eller klicka bort att bilder ska visas så går allt mycket snabbare och man slipper matas med onödig info.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.