Förstora bilden.

Tittade just på dina senaste bilder och det fungerade fint att klicka på "Förstora" nere i högra hörnet. Bilden kom upp i förstorad version och i ett nytt fönster.
 
Noterade just nu att klickar man på bild i en artikel, så visas den förstorad, men inte i eget fönster.
 
Christer, jag tittade just på dina senast inlagda bilder, "Kuopervagge", "Stuor-Skårki" och "Ruotesvagge".
Det går ju bra att få en förstorad bild antingen i samma fönster genom att klicka direkt på bilden, eller i ett eget fönster genom att klicka på "Förstora".
"Kuopervagge" och "Ruotesvagge" kan man dessutom förstora litet ytterligare genom att klicka med ett "förstoringsglas". Det går inte med "Stuor-Skårki". Jag undrar vad det beror på?
/ Bertil
 
Något lurt är det.
Har för mig att det fungerade som på fotosidan.se. som här t.ex.:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/334540/2423816.htm
Klickar man mitt i bilden ska en förstorad bild öppnas i ett eget fönster. Klickar man en gång till i bilden så stängs fönstret.
Här på utsidan hamnar bilden i övre vänsterkanten och vill man ha tillbaka den förminskade bilden är man tvungen att använda bakåtknappen.
Använder IE som webbläsare.
 
Uppenbarligen är det inte som på fotosidan.se
Jag använder GoogleChrome men provade just IE och till min förvåning var det en liten skillnad.
Oavsett webbläsare så placeras bilden uppe i vänstra hörnet. Men det jag noterade om "förstoringsglaset" var inte lika. Med IE så kom "förstoringsglaset " fram på alla tre bilderna.
Att det bara kommer fram på bild 1 och 3 i GoogleChrome är för mig obegripligt.
Bildpresentationen på fotosidan.se är ju bättre, men så heter ju sidan också "fotosidan.se". :)

/ Bertil
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...