Bristningar i huden efter dyk?

Gjorde mitt livs första dyk på ynka 7-8 m för en vecka sedan. I väntan på bekanta fick jag gott om knottbet precis innan dyket, dessa blev dagen efter rödspräckliga med tydliga bristningar runtomkring betten (alltså hudbristningar).

Även på fingret, där jag har ett "blåsaktigt" födelsemärke, har fått röda prickar inuti som ej var där tidigare.

Med risk för att låta hypokondriker; men finns det någon om helst chans att detta har med dykningen att göra? Är ingen expert på området, men i sådana fall måste jag vara en sjukt klen person?
 
du har inte haft knottbett förut ?

Knottbett är ofta mycket värre än myggbett i 'efterverkningar' - speciellt om man är lite allergisk emot det.

det händer att vilda djur och även husdjur som kossor i hage dör pga. massiva knottbetsanfall under lång tid då det sprutas in så mycket av deras saliv i kroppen att hjärtat stannar...

tror knappast att det har med dykningen att göra i allafall.
 
Dykbesvär?

Har aldrig hört om liknande i sb m dyk. Däremot som allergisk effekt efter knottbett. Så även här IMHO blanda inte orsak och verkan....
 
Apparat eller apnea?

Handlar det om apparatdykning eller apnea (fridykning)?

Jag antar fridykning, då ska det mkt till att du påverkar kroppen.

Så länge du inte hyperventilerar innan du går i, eller drunknar innan du kommer upp så är det inga större risker.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hedin2 Dyka efter rent guld Dykning 44

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.