Stockholms Dykcenter

Hej!

Stockholmsdykcenter.se har ett erbjudande om en billig OW kurs nu innan jul. Jag är lockad men skulle vilja veta om någon har erfarenheter av stockholms dykcenter eller om någon känner till om de har bra / dåligt rykte i sammanhanget.
 
Hej!

Stockholmsdykcenter.se har ett erbjudande om en billig OW kurs nu innan jul. Jag är lockad men skulle vilja veta om någon har erfarenheter av stockholms dykcenter eller om någon känner till om de har bra / dåligt rykte i sammanhanget.

De har ett riktigt dåligt rykte.
Du kan följa länkar och diskussioner på dykarna.nu för att få veta varför (jag kommer inte ihåg och det är bättre du läser själv). Finns en hel del negativt skrivet där om dem om man söker i forumet. Rekomenderar att du väljer ett annat center utifrån vad jag läst om dem.
 
det finns ett ordspråk som säger:'
if you pay peanuts you get monkey's

ingen erfaren och skicklig instruktör jobbar inte gratis, omkostnaderna kringen en dykkurs är större än man tror.. 1995:- som SDC tar för en OW-kurs täcker knapprt avgifterna från PADI, ska du sedan räkna med omkostnader kring utrustning och luftfyllning så blir det inga pengar kvar, då har vi inte ens tittat på lokalkostnader o.s.v.
 
Senast ändrad:
Jätte Besviken På Dem

Hejsan
Jag och min sambos dotter skrev in oss på grundkurs hos dem innan jul och betalade.
När vi skulle börja kursen så hade de glömt att ringa till oss och tala om att den var inställd. Så vi stod i ett par timmar ute och väntade på att ngn skulle komma.
Ingen lapp på dörren och det gick inte att få tag på ngn via telefon.
Klockan 11 öppnade butiken och då pratade vi med en kille som jobbade där och sa att han ringt och meddelat mig på mitt mobilsvar (jag har inget mobilsvar) han hade inte ringt mig utan glömt det.
När vi ville ha pengarna tillbaka började han med att de sätts in på postgirot och jag måste lämna ORGINAL KVITTON till honom för att få mina pengar. Inte en suck !!!
Efter många turer och tjafs så fick vi våra pengar och vi var jätte besvikna.

Vi börjar nu grundutbildning på NAUI istället och tar privatlektioner för att hinna med innan vi åker till Thailand om ca 2 veckor.

Detta är min egna personliga erfarenhet av dessa och mitt råd är Var inte lika blåögd som vi var och stå på er för konsumenten har alltid rätt.
/Shanarya
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mek48 Dykcenter sökes Dykning 1
Charlotte_LL Dykcenter i Stockholm Dykning 4
Vinter123 Dykcenter i Mexico! Dykning 4
Krabi-Thailand, Dykplatser-Dykcenter Dykning 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.