Duk till SOF

Hej!

Håller på att starta upp ett SOF bygge enligt röder/cunningham. Skall bli en lätt rollkajak. Slitstyrka är ej prioriterat.

Är det någon som har koll på vilka syntetdukar som är:

1. Tillgängliga
2. Lätta
3. Lämpliga

Jonas
 
vet att flera har använd samma material som används till airbag.
Angel från QajaQ.se till exempel, tror han sa nåt om att han hade 20m liggandes tom
 
Till min SOF har jag använt en high-tech-väv från FOV i Borås som gör väv till bla air-bags.
Det är lämplig skulle jag jag nog säga (stark) men vet inget om vikt och tillgänglighet, men att för ett par år sen så var det svårt att köpa duk till endast en kajak, man var tvungen att köpa en hel rulle så att gå ihop flera stycken var modellen.
 
Hej,
Har byggt några med några olika varianter av duk. FOV's duk funkar bra, men det kan vara opraktiskt om man måste köpa en hel rulle. Har beställt duk från http://shop.skinboats.com/, vilket har funkat bra, då i kombination med PU från samma säljare. Inte billigaste, men väldigt bra slutresultat. Har även byggt med bomullsduk och linolja, vilket jag nog kommer överväga om jag ska bygga snart igen. Främst pga tillgängligheten, samt ev. miljöaspekter. Hur som har du ett kul projekt framför dig!
Lycka till!
 
Färg till SOF

Jag har haft ett vinterprojekt att bygga en SOF kajak som nu börjar bli klar. Jag har beställt tyg från skinboats.com. Är det någon som kan ge förslag på var man kan köpa lämplig färg. Helst i Umeå med omnejd.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...