Vad är din dagliga laddning?

Äter chocklad gör jag med, men tråden handlade väl om vad vi hade i fickorna eller nyckelringen? Borde väl du veta ;)

/g
 
Du har helt rätt,

förlåt. Får väl uppfinna någon typ av plastask med inbyggd kylning. Hm kanske ingen dålig idé. En combo mellan en kylklamp och en plastburk...

~Paul~
 
Re: Har gått några år nu,

dePaul; sa:
och jag undrar om er laddning har förändrats på något sätt? Min har inte förändrats så värst mycket. Så här ser den ut idag:

1. Plånbok med de vanliga prylarna
2. Nyckelknippa inhyst i läderpung och karbinhake för snabbkoppling till bältet innehållande:
~ Tracer Glow Ring (grön)
~ Arc AAA minificklampa (vit)
~ P38 konservburköppnare
~ SwissTech UtilyKey
~ Nycklar
3. US Army Pill Fob (vattentät) innehållande en liten Silvakompass i locket och diverse piller (Alvedon, Tums osv) och plåster
4. Fickspegel modell liten (användbar i händelse man får skräp i ögonen eller behöver kika inunder bilen osv :)
5. Näsduk
6. Mobilen (en gammal 3310, arv efter min dotter som naturligtvis stoltserar med den senaste Samsungen)
7. Casio G-shock AW-510 armbandsur
8. Black Hawk bältesfodral i ballistisk nylon med Spyderco Military (slät egg, CPM-440V. Har den nya med S30V-stålet också, men den får vila sig i form i vitrinskåpet :D)
9. Brunton Helios tändare i ett Biancifodral (eller Zippo med i original läderfodral)
10. Ett svenskt armébälte i läder från Öveskott
11. Diverse kopplingar och karbinhakar för att snabbt kunna ta fram de olika attiraljerna på bältet.
12. Fisher Telescoping Space Pen (svart)
13. Arméns hudsalva

Hm, blev en del. Det gäller att ha många fickor (vilket jag har i och med mina 5.11 byxor och Camel-jackan).

Den här laddningen är alltså det som jag har på mig i urban miljö, skall jag ut i busken så tillkommer en hiskelig massa andra prylar. Jag hoppar nog över den beskrivningen för tillfället.

Berätta vad ni har på er när ni skall brottas med vardagens obarmhärtiga tristess :)

~Paul~

HERRE JEVLAR!!!! Du måsta ha en flytväst oxå, skulle du trilla i plurre så drunknar du annars.. ställer du dig på vågen så landar du väl runt 350kg..hehe
 
Nycklar
Micro FILOFAX/Plunka=Plånbok
Leatherman SuperTool
GPS Garmin
Streamlight Diodlampa
Beretta 9mm
liten kompass
visselpipa
Tändstål
Spyderco Dragonfly
Ericsson mobil



.

[Ändrat av -Patric- 2005-03-22 kl 16:36]
 
Ingen fara Patric,

funderar på att sy in en bit liggunderlag längs med ryggen på min Cameljacka (helst självuppblåsande). Då får man ju både en flytväst och ett mjukt underlag i samma koncept!

Fasen, man skulle kanske börja ta patent på alla uppfinningar :)

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.