Handskar som tål värme från brasan

...och den höll inte måttet.

Varför eldar du på handskarna så mkt? Vid vanlig brasa klarar jag mig med petpinnar och utan handskar alls, tunna skinnhanskar tillför lyxen att snabbt kunna greppa pinnar. Men tjocka svetshandskar!?

Om eldningen är huvudfokus (inget fel i det) så kan så klart tjocka handskar vara skönt. Har du provat Conturahandskar som man får till braskaminköp?
 
Jag är en hel del ute på vintern, och har tröttnat på söndereldade handskar, eller för den delen söndereldade händer.
Och ja, visst är det faktiskt rätt behändigt att rent praktiskt kunna stuva om i en rejäl vinterbrasa med handskar på, snarare än att joxa runt med en vedklabb.

Och tack! Ja, jag ska kolla upp vad du tipsade om.
 
5-etta

Har köpt ett par av märket 5-Etta, modell American driver tror jag de hette. De är svensktillverkade och av hjortskinn. Inte helt olik den som Hestrahandsken hade till alldeles nyligen, men finns till stl. 11 och något högre i kragen. För min egen del vill jag inte ha en handske som lyser i skogen så jag har vaxat mina med Mindles vax för svarta kängor. Inte jätte snyggt med de blev mörkare utan att egentligen tagit skada, utan snarare vårdade.
//Ubbe
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.