Forumkniv - EKA Swede 92

Personligen föredrar jag variant nr 1.

När det gäller det övre pristaket så är jag villig att betala för vad man får upp till ca 800:- kronor.

~Paul~

Problemet med en markant smakfullare kniv än standardutgåvan, samt dessutom gravyr med naturtema är att dessa ingrepp fördyrar slutprodukten till den grad att de flesta förmodligen avstår från köpet.

Håller dock med om att det hade varit jäkligt kul med en sådan kniv!

~Paul~

En verklig semi-custom från EKA blir dyr eller kräver stor upplaga som skrivet. Fast erbjudandet från Casström täcker ju gott en fin gravyr. Dvs 500kr/antal knivar + 15kr per kniv. Jag fick dessutom senare att tex extra set skruvar i mässing (eller eventuellt svart) går att ordna om man tycker det ser smakfullare ut.
 
En verklig semi-custom från EKA blir dyr eller kräver stor upplaga som skrivet. Fast erbjudandet från Casström täcker ju gott en fin gravyr. Dvs 500kr/antal knivar + 15kr per kniv. Jag fick dessutom senare att tex extra set skruvar i mässing (eller eventuellt svart) går att ordna om man tycker det ser smakfullare ut.
Låter alldeles utmärkt. Hoppas att fler anser att 515:- är en OK summa.

~Paul~
 
En verklig semi-custom från EKA blir dyr eller kräver stor upplaga som skrivet. Fast erbjudandet från Casström täcker ju gott en fin gravyr. Dvs 500kr/antal knivar + 15kr per kniv. Jag fick dessutom senare att tex extra set skruvar i mässing (eller eventuellt svart) går att ordna om man tycker det ser smakfullare ut.

Men då ingick inte läderfodralet, va? Så det skulle bli ytterligare 100 kr. Men om inte EKA kan matcha det priset är jag klart intresserad.
 
Låter alldeles utmärkt. Hoppas att fler anser att 515:- är en OK summa.

~Paul~

Det blir kanske ca den summan; men bara för att förtydliga:

1. Ett pris för standardkniven, det har inte uppgivits för 92 masur, men Casström priser på andra modeller är högst rimliga, även om det kanske finns näthandlare som har rea eller några tior ännu billigare.
2. Det blir en startkostnad för en gravyrbeställning på 500:- som vi får slå ut per kniv på antal beställda knivar
3. En gravyrkostnad per kniv på 15:-

Därutöver kostnad för läderhölster osv, som kan specialanpassas per beställare.

Jag tycker att gravyr-arbetet som Casström lägger på en firma i närheten verkar väldigt billigt men han bekräftade de uppgifterna.

Eftersom masur-92 inte finns riktigt klart för leverans har vi ytterligare lite tid att diskutera gravyr.
 
Senast ändrad:
De som röstat har redan uttryckt sin vilja. Uppenbart är det så att numerären är för få intressenter.
Gott initiv och vilja men näppeligen genomförbart. Eller överraska mig!
 
Bara tre nya svar på enkäten under helgen, så jag gör ingen ny sammanställning... Ni kan se se den senaste här: http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=617238&postcount=76

Så den kniv som fortfarande gäller är alltså:
EKA Swede 92 med Masurskalor och rostfritt 12c27-stål, en läderväska som tillbehör och på bladet så är det en lasergravyr, "[Utsidans kompassnål] Forumkniv 2012 nr X/Y".

Frågan är... Kan vi få ihop tillräckligt med folk för den här kniven? Hur många är intresserade om vi gissar lite på att priset hamnar kring 600 kr (väldigt uppskattat)?
 
Bara tre nya svar på enkäten under helgen, så jag gör ingen ny sammanställning... Ni kan se se den senaste här: http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=617238&postcount=76

Så den kniv som fortfarande gäller är alltså:
EKA Swede 92 med Masurskalor och rostfritt 12c27-stål, en läderväska som tillbehör och på bladet så är det en lasergravyr, "[Utsidans kompassnål] Forumkniv 2012 nr X/Y".

Frågan är... Kan vi få ihop tillräckligt med folk för den här kniven? Hur många är intresserade om vi gissar lite på att priset hamnar kring 600 kr (väldigt uppskattat)?

Jag är med!!

~Paul~
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turboadde Fråga om eka swede 88 Utrustning allmänt 9
Frandsén91 Eka H8. Smörkniv Utrustning allmänt 13
insco EKA Nordic H8 Utrustning allmänt 1
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.