Forumkniv - EKA Swede 92

Tjena!

Förra veckan dök det upp ett intresse för att skaffa en Knivintresse-kniv. Jag har varit i snabb kontakt med Johny på EKA om detta, och det är givetvis möjligt :) Med tanke på den diskussion som har varit kring EKAs tillverkningsländer så passade jag på att fråga var denna tillverkas, och svaret är att "All the parts of the Swede 92 are Swedish and made in Sweden."!

För att få ihop det här så vill de ha en minimiorder på 50 knivar. Det borde väl gå att få ihop...

Mitt förslag är en Swede 92 med masurskalor och läderslida. Jag har frågat honom om pris för det, återkommer med mer infor när jag har fått den. I paketet ingår även en läderrem och gift box i bambu.

Så än så länge är det här bara en liten kontroll av hur många som är intresserade och ingenting bindande! Jag kommer att uppdatera både i den här tråden och den här posten när det blir allvar av det :)

Säg vad ni tycker...
 
Du har bett om ett tyckande om ditt förslag-

1. Utsidan har redan forumknivar, en längre och en kort. Givetvis fastbladare med full tånge. dePaul samlade infon och Seved gjorde om det till stål, trä och läder. Även lösa blad gick att lösa.

2. Du har uppenbart inte frågat medlemmarna om de vill ha en till men dessutom har du själv bestämt vilken modell det skall vara. Hur vet du att de vill ha en till och varför just den?

3. Ditt förslag verkar vara fluget ur att du vill öka tillhörigheten till Utsidan.

4. Mitt förslag till dig blir därför vänd dig till Seved och skaffa dig en forumkniv eller två.
go tur

Hej!

Du har missuppfattat allting...

1. Jag vet att det finns sedan tidigare, har sett dessa.

2. Det var inte mitt förslag från början, utan det var soundoptics som kläckte den här fina idéen. Och det var flera som uttryckte sig positivt om det i "knivtråden". Så jo, jag anser nog att det finns ett visst underlag. Att "jag" bestämde just den här modellen var att det var just den modellen som föreslogs i knivtråden.

3. Jag har inget behov av att "öka tillhörigheten till Utsidan", var har du fått det ifrån?

4. Tack för förslaget, men jag är inte intresserad av en fastbladare för tillfället.

Mvh
Fredrik
 
Intresse finns, men som jag skrev tidigare "till ett hyfsat pris".

Jag har frågat om pris för det som jag skrev ovan. Väntar på svar.

hade varit trevligt.
vill dock inte ha nån text på den. men gärna nån customvariation.

Det blir nog tyvärr ingen customvariant. För att det ska vara möjligt så ville de ha en order på minst 1000 ex, och det kan nog bli svårt att få ihop :)
Vad gäller texten så har jag frågat om det. Men det är ingenting som har diskuterats här innan. Så ni andra som är intresserade, säg gärna vad ni tycker om textens varande eller inte.
 
Jag har frågat om pris för det som jag skrev ovan. Väntar på svar.


Det blir nog tyvärr ingen customvariant. För att det ska vara möjligt så ville de ha en order på minst 1000 ex, och det kan nog bli svårt att få ihop :)
Vad gäller texten så har jag frågat om det. Men det är ingenting som har diskuterats här innan. Så ni andra som är intresserade, säg gärna vad ni tycker om textens varande eller inte.

Tack omnes. Jag är glad att du tog kommandot. De ryska forumentusiasterna gick via lamnia.fi för distribution om jag fattade det rätt. Att styra upp en beställning, samordna distribution kan annars bli "knivigt". EKA själva har ingen teknisk administrativ lösning för enskilda slutkundsbeställningar.

Svenskt / Nordiskt träslag är ju ett plus verkar det enligt de senaste dagarnas inlägg. Då kommer ju kniven att vara ännu svenskare. Fast kniven ska inte heta Svensken 92 i stället för Swede 92! Inte heller Kålroten 92 som det blir i autoöversättning från ryska knivforum...

Swede 60 säljs fortfarande med Bubinga och svart kolstålsblad. (Se lamnia.fi). Är även det en variation som kräver beställning på 1000? Det verkar inte förekommit på 92 i standardutgåva, men jag har hört att det har förekommit i special-beställningar.

Det är ont om tid men jag tycker det vore roligt om det blir något som markerar EKA 130 år.2012 Devotee Edition.

De som tycker att EKA gjort bra knivar och är måna om att de även fortsättningsvis ska tillverkas i Eskilstuna kan ju rösta med sin beställning.

Jag är intresserad av att beställa en kniv, men binder mig inte förrän förslaget stabiliserats.
 
Svart kolstålsblad... Det lät ju som någonting skoj :) Jag låter det ligga här som ett förslag så får vi se vad andra tycker om det. Är det tillräckligt många som gillar det så kan vi kolla med EKA vad de säger om det. Kan tänka mig att det är en typisk sak som kräver 1000 ex då bladet skiljer sig åt mellan 60 och 92. Men det är definitivt någonting som är värt att kolla upp.

2012 Devotee Edition... Jepp, det är ju ett alternativ. Då frångår vi orginaltanken med en "forumkniv", men det gör inte mig någonting.
 
Jag kan vara intresserad (svårt att säga nej med rötter i Eskilstuna:)) om priset blir rimligt. Gärna tillhörande läderfodral med tryckknapp så man inte riskerar att tappa kniven. För mitt intresse gäller dock krav på rostfritt blad då jag även sportfiskar (Sandvik 12C27). Är ej intresserad av blad i kolstål.
 
Jag kan vara intresserad om priset blir rimligt. Gärna tillhörande läderfodral med tryckknapp så man inte riskerar att tappa kniven. För mitt intresse gäller dock krav på rostfritt blad då jag även sportfiskar (Sandvik 12C27). Är ej intresserad av blad i kolstål.

Ok, tack för ditt svar!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turboadde Fråga om eka swede 88 Utrustning allmänt 9
Frandsén91 Eka H8. Smörkniv Utrustning allmänt 13
insco EKA Nordic H8 Utrustning allmänt 1
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.