Vad behövs för att slipa sin kniv?

Jag kommer ihåg när den kostade 495:-. Det är dock några år sedan. Över 649:- har varit standardpris de senaste kanske 4-5 åren.

~Paul~
 
Det är samma. Den har dock inte funnits indexerad hos Prisjakt förut utan bara som "Prisjakt expert". Nu får man upp den och kan jämföra den i olika butiker direkt.

Kollar du på "prishistorik" i listan under grafen så står det "nytt pris" på de flesta. Dessa har haft den i butiken men den har inte varit lätthittad på Prisjakt.

//Per





Den finns på Prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1110199

695 på billigaste stället.

Intressant dock, om man kollar på prishistoriken verkar den kostar hälften förut? Är det en ny modell som kommit som dragit upp priset?
 
Finns Sharpmakern att handla i butik i Sthlm en lördag någonstans? Har lurat på en sådan i något år men blev väldigt sugen nu. Har Cleancut i Sollentuna nära men de har bara öppet till kl 16 på vardagar så dit hinner jag inte.
 
Snabbt insparade pengar om den funkar så bra som de flesta verkar tycka.
Ärligt talat så har jag inte hört någon säga att den är helkass. Visst har det funnits en viss kritik mot enstaka punkter som att det bara finns två fasta knivvinklar och strävheter men i det stora hela är denna kritik bara en petitess.

~Paul~
 
Jag använder mig utav Smith's slipset och fiskars skärpstål.
problemet med Smith's slipset är att du bara kan välja 20 och 25 grader som verkar vara typiskt amerikansk standard. jag vill kunna få ner den till 10-15 grader på vissa knivar och detta blir svårt att få till.

vanliga arbetsknivar typ mora som används i jobbet brukar jag släta av med sandpapper 180 med fullgott resultat.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.