Fällkniven-Cold steel

Jag har både en Seal Pup och en F1, jag gillar F1:an bättre! Förutom hålet till fånglinan, som jag retar mig nåt vansinnigt på! Det är helt obrukbart eftersom det sitter alldeles för långt fram på greppet.
Visst är F1-an en bättre kniv, inget snack om det. Om du inte gillar fånglinehålets placering så har du två vägar att gå. Antingen handlar du en custom eller så sätter du på eget blad och således kan välja hålets placering själv.

~Paul~
 

Bilagor

  • fkf1ggemp.jpg
    fkf1ggemp.jpg
    20.4 KB · Visningar: 575

Cannonball

Gäst
En custom F1 hade varit trevligt, men jag får nog nöja mig med den jag har! Ja struntar i lina bara! :)
 
Det är svårt att göra nåt nytt på temat, en fulltångsknive med nån sorts gummihandtag. Sen vem som lånat vad av vem är nog svårt att reda ut till fullo.
Om du står i valet mellan dessa två så finns det bara ett svar;)
.....
.....
......
Fällkniven så klart.

//Per

Har beställt en S1:a, kan knappt bärga mig tills jag kan plocka ut den
 
Oftopic... är det någon som har något gott att säga om CS pendleton mini hunter??
Har använt en sådan till allt möjligt, men skulle uppskatta att höra era erfarenheter om den lilla "mördarn".
Va ganska förvånad över hur vass den va från fabrik, det är väll det samma med Fällkniven? :)
 
Oftopic... är det någon som har något gott att säga om CS pendleton mini hunter??
Har använt en sådan till allt möjligt, men skulle uppskatta att höra era erfarenheter om den lilla "mördarn".
Va ganska förvånad över hur vass den va från fabrik, det är väll det samma med Fällkniven? :)
En mycket trevlig kniv som vunnit en del priser. Ovanligt för CS att lyckas så väl. Förmodligen är det custom-tillverkarens förtjänst till 99% ;).

En kommentar har jag dock. Varför i helskotta så stort fingerskydd? Jämför dessa två bilder. Den första visar originalversionen och den andra hur kniven skulle kunna se ut utan den löjliga guarden.

CSMiniPendletonoriginal.jpg


PendletonMiniHunterminvariant.jpg


~Paul~
 
Oftopic... är det någon som har något gott att säga om CS pendleton mini hunter??
Har använt en sådan till allt möjligt, men skulle uppskatta att höra era erfarenheter om den lilla "mördarn".
Va ganska förvånad över hur vass den va från fabrik, det är väll det samma med Fällkniven? :)

Fällknivens knivar är också sylvassa ifrån fabrik. De flesta tillverkares knivar är oftast sylvassa från fabrik. Det är nästan så att man får gåshud när man känner på en skalpellvass kniv för första gången. :)

Jag har faktiskt använt Mini Huntern, men jag känner att jag är partisk i målet så det enda jag har att säga är att jag tycker det är en duglig kniv :)

//Per Nilsson
 
Nejdå, kom gärna med eget utlåtande ;). Skall bli intressant att få "höra" vad du tycker är bra och vad som ev. är mindre bra.

~Paul~

Jag har stora händer så Mini Huntern är faktiskt i minsta laget för mig. Däremot så gillar jag den som är lite större. När jag testkörde den i somras så dög den till täljarbeten, lite snidande ute på sjön när jag gassade i solen.

Eftersom den var såpass vass så fungerade den också till fiske, men här vill jag hellre ha en kniv med definierad spets. Huntern är lite för knubbig tycker jag. Vad som var riktigt bra var dock att kniven satt som gjuten i näven trots att jag hade gäddslem på den :)

Skulle vara mycket intressant att höra vad en jägare tycker om kniven/knivarna

//Per Nilsson
 
OK, tack för den korta recensionen. Jo, det skulle vara trevligt att hitta någon som äger kniven och har använt den i samband med jakt, fiske och camping.

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.