Bevaka inlägg mm - tyck till!

clindh

Forumvärd
Många har uttryckt önskemålet att kunna prevnumerera/bevaka diskussionsforum, dvs att få epost då det kommit ett inlägg på ett inlägg eller helt forum. Det har också hörts önskemål om att kunna få info om annat nytt på Utsidan såsom nya artiklar, evenemang, nyhetnotiser, recensioner mm.

Vi lyssnar och funderar men efterlyser fler synpunkter på och önskemål om hur man vill att detta skall fungera.

Vad vill just du bevaka på Utsidan? Vill du se bara sådant som händer eller handlar om din omgivning? Vill du bara bevaka dina intresseområden, tex klättring. Vill du prenumerera på hela forum och/eller enstaka inlägg? Vill du bevaka vissa ord tex "Hilleberg" :) i alla forum? Har du andra idéer och önskemål?

Ut med språket nu, så samlar vi på Utsidan ihop alla önskemål och försöker göra något åt detta i början nästa år.
 
Prenumeration - jatak

At kunne prenumerera på en tråd (også selvom man ikke selv har bidraget) er en ting jeg har savnet. Desuden savner jeg også at kunne låse det indslag man svarer på, mens man skriver sit svar. Det ville väre ganske hyfsat.
Bedste danske julehilsner,
 
Gärna bevakning av ett helt forum.

Tidigare gick det att bevaka ett helt forum.
Fördelen vara att nya inlägg lästes snabbare och kommenterades relativt omgående så att debatten blev mer levande nästan som en chat.

Jag tycker det vore bra att få tillbaka den möjligheten.
Blir det för mycket trafik så måste man enkelt konna ta bort bevakningen av ett forum. En annan möjlighet vore någon form av digestformat så att man uppdateras t ex en gång per vecka om det kommit inlägg på det forum man vill bevaka.

Nu går det att bevaka enskilda diskussionstrådar där man själv gjort inlägg, men det går inte att säga upp bevakningen vilket kan vara irriterande om man tröttnat på just den frågan.

För övrigt så ser jag inte hela raderna jag skrivit in här i rutan så var det inte förut högst irriterande.

Thure
 
forumprenumeration

prioritet 1 är at få en prenumeration på hela forum. Gärna med forumnamnet i titeln, och en länk till inlägget i själkva mailet.

Att kunna ha mer avancerade prenumerationer är säkert trevligt, men inte lika viktigt tycker jag. Det är ju kanske få som vill bevaka alla forum efter inlägg om Hilleberg (förutom tillverkaren då). Men att kunna bevaka ett helt forum är det nog många som vill.

mvh Christian
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.