(För) många Forum??

Hej!

Är det nån mer än jag som tycker att vi har för många forum på utsidan.se? Vissa är ju motiverade eftersom de är väldigt aktiva men andra känns det som om vi kanske skulle kunna slå ihop eller ta bort...

Problemet är bara att jag inte får nåt grepp om hur jag skall göra det, har du nån idé? Vilka forum kan slås ihop? Tas bort? Eller tycker du rent av att det är bra som det är?

JAG VILL VETA VAD JUST DU TYCKER!

/Niklas,
med fingret på delete ... just say the word ;-)
 
Jag håller med...

Jag tycker också att det är för många forum. Jag har några förslag;

Slå ihop Naturfoto och Äventyrsfoto, skillnaden är liten och det är inte så mycket trafik.

Ta bort Vandringsleder, de diskussionerna borde få plats i Fjällvandring, som i sin tur kanske får byta namn till Vandring.

Bär & svamp kan få plats i matforumet.

Bara vad jag tycker... Det finns säkert mer att anmärka på, tex skidor/snowbord-forumen, men dom läser jag aldrig själv.

/ Robban
 
Forum...

Hej!
Håller med om att det f.n. är många forum, och ibland svårt att avgöra var man ska leta. Jag tycker däremot att det är bra att vandring på platten och i fjällen är uppdelat. Det var ett forum tidigare, som blev ganska ohållbart, och flödade över...
Så här många forum är ju fortfarande ganska nytt, borde man inte vänta med att "rensa upp" tex ett år, så alla forum fått ha sin säsong, och sedan utvärdera hur mycket de används?
Sofia Svensson
 
Vandringsforum...

Fjällvandring innehåller nästan 2500 inlägg medans Vandringsleder har knappt 50, och under hela november skrevs det 1 inlägg, så jag tror knappast att Fjällvandring flödar över och blir ohållbart av att dom slås ihop.

/ Robban
 
Förtydligande.

Hej Robban!
Jag menade snarast att det var svårt att hitta låglandsinlägg bland alla fjällvandringsinlägg, vilket ju även dina siffror talar för.
Att det inte är någon sprudlande diskussion om låglandsleder i Sverige i november förvånar väl ingen?
Så återigen; ge det ett år, och se vilka fora som kan bli användbara!
MVH Sofia
 
Ganksa bra...

Jag tycker det är ganska bra med många forum men visst ligger det i nuläget på gränsen. Några kan man nog slå ihop tex fotoforumen, de mesta av frågorna är ju inte så relaterade specifikt till äventyr/natur. Risken med många forum blir ju att vissa inlägg läggs in på massvis av ställen eftersom det är angeläget för tex flera sorters klättring eller klassikern att hitta en kombinationsskida för tur/telemark som alltid dyker upp i två forum. Dessa forum bör dock inte slås ihop tycker jag. Funktionen med senaste diskussioner på första sidan gör det enkelt att ha överblick och kunna uppdatera sig utan att behöva gå in och rota bland alla forum. Men jag tycker fortfarande som jag skrivit tidigare att listan bör göras längre, som det är idag krävs det ofta att man går in och kollar flera gånger per dag för att klara sig med bara senaste inlägg. Annars hinner inläggen ofta försvinna. Det är svårt att veta när många nya inlägg kommer vilket gör att i alla fall jag kollar onödigt ofta. Alltså en längre lista så att man inte behöver titta mer än en gång per dag för den dagliga kontrollen. dessutom kräver senaste diskussionerna lite finurlighet av de som skriver inläggen. Att ha en rubrik som "hjälp!" eller "hur ska jag göra" är olämpligt eftersom det inte finns någon information om vilket forum det gäller. Sådana generella rubriker kollas alltså även av sådana som är helt ointresserade av det aktuella forumet. Bättre rubriker vore tex. "Hjälp mig att hitta rätt telisskida" eller "Hur ska jag göra med förvärmningen?"

Det är vad jag tycker....vad tycker ni? Håller ni med?

/Andreas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.