Antal inlägg per sida

Jag tycker det borde få plats fler inlägg än 6 stycken per sida, då det tar mycket längre tid att ladda in en ny sida än att lista fler inlägg på en sida.

Minst det dubbla antalet vore nog bra. Någon som håller med?

/ Robban
 
Jag har bredband...

men okej då ;-)

Jag har utökat det till 12, nu får ni andra höra av er
om ni tyckte att det blev sämre.

TACK för att ni hörde av er!!

KRAM

Niklas, utsidan.se hackare...
 
Ännu fler...?

Jag hittade min gamla fråga, och nu har jag samma önskemål igen. :)
Varför inte öka ytterligare lite, så det blir ännu fler inlägg per sida? Jag tycker det blir jobbigare att läsa långa diskussioner som är uppdelade på så många sidor.

20-25 inlägg per sida skulle vara bättre, även om jag själv inte skulle ha nåt emot att det var ännu fler, 40 eller så.

Mvh Robert Fransson
 
Jag önskar fortfarande det jag skrev i förra inlägget, inga kommentarer alls på det eller?
Är alla nöjda med 12 inlägg per sida? (med längre laddningstider som följd vid långa trådar)

/ Robban
 
Då jag för närvarande sitter med ett slött modem så inser jag lätt nackdelen med många inlägg per sida. Det bästa vore väl om man själv kunde ställa in antalet inlägg/sida på något sätt.
 
haskell; sa:
Då jag för närvarande sitter med ett slött modem så inser jag lätt nackdelen med många inlägg per sida. Det bästa vore väl om man själv kunde ställa in antalet inlägg/sida på något sätt.

Tar verkligen inläggen så lång tid att ladda? Text går ju förhållandesvis bra för modemen att komprimera och en textsida är ju inte speciellt många bytes jämfört med en bild. Ofta är det väl bilderna som tar tid och då går det ju fortare att läsa om man slipper byta sida så ofta.
 
Reklampengar...

Man kan inte bara tänka på hur snabbt eller långsamt et går att ladda och läsa...

Att det tar lång tid att ladda beror ju även till viss del en drös reklambilder som också skall laddas...

Så om man laddar fler inlägg på en gång, så blir det mindre exponering av reklam.
Nu gissar jag att utsidan inte får in så mycket pengar på reklamen [där heller :-( ] men de behöver så mycket de bara kan få in!
Därav kanske bättre att dela upp tråden på flera sidor ;-)

Det jag hellre skulle vilja se är ett träd, där man kan se vilka inlägg som är svar på vems, ala Explorer!
DET vore en förbättring, fast det kanske finns, jag har inte luskat runt så mycket i inställningarna...


Ha en bra dag, och fortsätt det bra jobbet med utsidan...
 
nermander; sa:
Tar verkligen inläggen så lång tid att ladda? Text går ju förhållandesvis bra för modemen att komprimera och en textsida är ju inte speciellt många bytes jämfört med en bild. Ofta är det väl bilderna som tar tid och då går det ju fortare att läsa om man slipper byta sida så ofta.
Det är mycket riktigt reklam och dylikt som tar längst tid att ladda men man måste komma ihåg att även tråden i sig innehåller en del bilder (kottekorgar, klubbstjärnor m.m.) och annat. En lång tråd med över hundra inlägg tar därmed en del tid.
Den funktion jag egentligen saknar är att bli länkad till det sista inlägget. I dagsläget funkar bara detta om tråden är tillräckligt kort för att alla inlägg ska rymmas på en sida.
 
haskell; sa:
Den funktion jag egentligen saknar är att bli länkad till det sista inlägget.

Jag håller med dig fullständigt!

Jag brukar klicka mig fram bland intressanta rubriker under "Visa senaste" och det blir ett onödigt extra moment att klicka sig fram till senaste sidan i tråden. Det är rätt sällan man vill börja från början, speciellt om man kommer in från "Visa senaste".

I övrigt tycker jag att Utsidan är helt suveränt uppbygd redan som det är. Det är det enda webbaserade diskussionsforat jag tycker fungerar.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.