anmäla inlägg

kanske vore en ide att ha. Det kan man oftast göra på andra ställen, så att man kan uppmärksamma ansvariga på om någon sysslar med personangrepp eller liknande

mvh Christian
 
Bara att skriva till administrator (http://www.utsidan.se/om_utsidan/kontakt.htm), det är förmodligen bättre än att det skall finnas ett speciellt forum där man "varnar" för inlägg från någon. I andra forum är en sådan form av varning mera relevant.
 
Det Christian menar (tror jag) är en länk man kan trycka på som brukar heta ungefär "report this thread to a moderator", där får man fylla i vad man tycker är fel med tråden och sedan skickas det meddelandet till en moderator som kan kolla tråden och avgöra om åtgärder skall vidtas. Inga andra kan alltså se vem som rapporterar.

Mvh
/ Fenris
 

talthoff

Forumvärd
Håller med om att det kanske vore lämpligt med en "snabbknapp" för att enkelt kunna rapportera "oönskade" foruminlägg. Men med tanke på att vi får mindre än en rapport i veckan (förrutom när någon av rekplam-spammarna är i farten) så vet jag inte om behovet är så jätte stort idag.

Det låga antalet rapporter tror jag personligeni inte beror på att det är för svårt idag, utan snarare att inläggen håller hög kvalitet.

Om någon hittar något olämpligt så är det tillsvidare enklaste sättet att rapportera detta genom att skicka ett brev till redaktionen@utsidan.se (bifoga gärna länken till tråden) så åtgärdar vi det "asap".



-Thomas
 

clindh

Forumvärd
Jag tar bort inläggen ang den specifika medlemmen. Ulrika tar tag i det där ärendet.

Håller med om anmäla-knapp; så slipper vi förhoppningsviss diskussioner om individuella medlemmar i forumen. Som här :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.