?Nyheter?

Utsidans ambition

Jag antar att tjejsidorna är till för att locka tjejer som annars tycker att sporterna som diskuteras här är väldigt mansdominanta. Jag menar inte att dom är det, utan att det finns tjejer som tror att dom är det.

Jag skulle tro (utan att veta) att utsidan har fenomenet tjejsidor inte för att dom själva (tror jag) tror att tjejer behöver särbehandlas på något sätt, utan för att (tror jag) det finns tjejer som tror det.

Men det kan ju vara som du säger, och då har ju utsidan en aningen skruvad världsbild...

Det kanske finns bättre sätt att nå ut till tjejer som aktar sig för killgrejor.
Å andra sidan kanske det inte borde finnas någon ambition alls att ändra kill-tjej fördelningen i olika sporter/diskusioner efter som det i sig är att to att det är skillnad mellan män och kvinnor...

/Micke
 
Re: jag klättrar inte med könet!

fiskbulle666; sa:
...och kissautesåingensermig-knep skulle platsa...
> Det var väl närmast "pissflaska-adapter-så att jag slipper-förfrysa-de-ädlare-delarna" jag tänkte på. Fråga mig inte hur en sån ser ut...

För att fortsätta på temat så kan jag berätta en tragisk historia från när jag var aktiv E-jolleseglare. Det var då en tjej som omkom just när hon skulle uträtta sina behov mellan seglingarna. Att under tidiga vårtävlingar när vattnet är nollgradigt och det blåser satan gå längst bak i aktern på en farkost med en stabilitet något bättre än en windsurfingbräda, ta av sig flytvästen, dra upp torrdräkten, knäppa upp hängbyxorna, försöka leta reda på & dra fram lillniklas genom understället, uträtta det som uträttas ska och sedan ta på sig alltihopa är någonting som kräver viss övning även om du är kille. Är du tjej blir det inte direkt lättare och de flesta brukar hoppa över i en följebåt och leta upp lämpligt öskar, förutsatt att det nu finns en följebåt på plats. I det här fallet var det inte så och som du kan räkna ut så föll hon överbord, dräkten vattenfylldes och hon hade drunknat/frusit ihjäl innan någon märkte nåt.


Är det nåt extra att vara tjej och klättra?
> You bet! Alla E-jolletjejer är oxå ruskigt coola!

Men nu var det ju egentligen inte det som du började diskutera utan snarare om det är någon mening med ett forum som ingen ändå skriver i. Och det är det väl i lika liten utsträckning oavsett vad det handlar om antar jag.

$0.02
/m
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.