Vad köper ni som inte handlar superdyrt och traskar runt nedanför trädgränsen?

500 cl = 5 liter ?? det var en stor flaska med själavård att släpa på ;-)

Har också gjort fel på ml, cl, cc (cubic centimeter)

500 cc = 500 ml = 50 cl = 5 dl = 0.5 liter

milli betyder 1/1000-del, centi betyder 1/100-del, deci betyder 1/10-del och dessa benämningar går ända tillbaka till romarrikets tid.
 
Jag har ännu inte läst alla svar du fått , men jag kör en mix av kvalitet på rea och lågbudget/begagnat.

Mitt ullunderställ har jag köpt på Minimundus.se. De rear ofta ut utgående modeller och färgen, så fick min Janus-långkallingar superbilligt. Det andra paret kommer från XXL, Iris sport, utgående färg på rea. Dessa använder jag nästan hela vintern, toppen!

Sedan kör jag undertröja från militäröverskott, samt även gamla hemvärnsgummistövlar därifrån. Flannelskjortan kommer från Ullared, kostade 50 spänn. De andra flanellisarna är från en släkting som rensade sin garderob. Haglöfskängorna kostade en tusing på rea (modell som fortfarande existerar och kostar ca det dubbla tror jag).

På benen har jag ofta ett par Fjärrävenbrallor (reafynd), och vid lite slaskigare väder eller kallare väderlek blir det ett par fodrade allvädersbyxor från Gudrun Sjödén (andrasortering).

Ullmössa och dubbla ullvantar på vintern. Halsduken är antingen en grön militäris eller en hemstickad i mjukt yll beroende på årstid. Fleece eller ulltröja och sedan en skaljacka i vaxad bomull. Regnar det så har jag en regnponcho som egentligen är avsedd för att användas när man bär barn i tex Ergo-sele.

Sovsäcken har jag haft i 20 år, men aldrig sovit ute i den på vintern, bara sommartid. Liggunderlaget har jag köpt begagnat.

Tältet kostade 600 spänn, 2-manna, lågprismärke,

Köket är en Trangiakopia, spritkök. Och även jag har en "morakniv" från Frosts, som hängt med i 20 år den med.

Jag skäms inte det minsta, jag försöker tänka praktiskt i första hand. Visst, jag köpte Fjällrävenbyxor, men vilket annat märke hade gått bra det med. Har även använt typ "trädgårdsbyxor" och liknande, men svårt att hitta en bra storlek där. Huvudsaken man kommer ut, trivs och har roligt - och att det funkar hyfsat för en tänker jag.

God tur både ovan och nedan trädgränsen! =)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.