Fällkniven-Cold steel

Scenariot: kl 06:59 imorse. 100 sekundmeter vind.
Ganska trött efter att ha suttit uppe hela natten. Detta resulterade i att allt tidigare sug att bege sig ut till den ganska närliggande sjön försvann ganska fort. Bestämde mig därför att testa knivarna när jag är piggare och vädret har lugnat ner sig en aning. Men håll ut det kommer ! :)
OK :).

~Paul~
 
Många knivtillverkare kopierar friskt från varandra har jag märkt, en populär design tar andra märken snabbt efter. Ibland tillverkas rena kopior.
 
Ett I-lands problem..börjar få ont i tummen av spydercon..ska kanske låta den ligga stilla ett tag.

Jag brukar använda långfingret för att flippa upp mina större Spyderco's som Military och Tenaciuos, vet inte om det är en vanlig metod? Tycker det är betydligt enklare än att hålla på med tummen iaf.
 
Jag brukar använda långfingret för att flippa upp mina större Spyderco's som Military och Tenaciuos, vet inte om det är en vanlig metod? Tycker det är betydligt enklare än att hålla på med tummen iaf.
Personligen har jag aldrig haft problem med utfällningen vare sig i samband med min Military eller andra modeller. De flesta större blad har så pass lite friktion att de går att fälla ut med en moderat anbragd snärt i handleden.

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.