Aidklättring

Jag har funderat lite, inför nästa säsong vore det kanske skoj och prova på något nytt!? Att börja aidklättra vore ju riktigt roligt, men jag har ingen riktig koll på vilken utrustning jag behöver, (eller snarare hur mycket utrustning jag behöver). Då jag redan klättrat en hel del trad tänker jag i första hand på själva aidutrustningen. Om det är någon som känner till någon bra kurs i ämnet som är värd att gå skulle jag givetvis vara mycket tacksam för info.

Tack på förhand!!!
//"Boulder Kalle" (inte länge till!?)
 
Började clean aida förra vintern...

Hej!
Innan jag börjar min utläggning ska jag kanske klargöra att jag inte är kung på aiding. Började dock förra vintern och tycker mig ha kommit igång någorlunda vid det här laget. Har dock endast clean aidat (dvs spikar inte).

Det är alltid bra att gå en kurs, men om du har klättrat mycket på egna säkringar innan så går det att komma igång med aiding ändå. Jag snackade med personalen på Tierra-butiken (Sthlm) och de var mer än villiga att visa vad jag behövde och hur det skulle användas. Om du har ett bra rack med kilar och friends sedan förut så behöver du egentligen bara komplettera med två uppsättningar stegar och daisy chains, en fiffi-krok, samt en uppsättning microkilar. Mitt råd blir att inledningsvis skippa hooksen hur coola de än är, det gjorde inte jag... hatar dom fortfarande...

Om du bor i Stockholm och behöver en aid-replagskamrat så får du gärna höra av dig. Det är ont om aid-klättrare här... (073-6545200)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Darek12 Drytooling!! Alpin / Bigwall 1
kajkalajkan Minimal aidklättring Alpin / Bigwall 6
MarkusN Förare över Svartgöl? Alpin / Bigwall 11
markus82 Aidklättring: Rivets? Alpin / Bigwall 21
deeppowder AIDklättring i Stockholm Alpin / Bigwall 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.