Bjällra

Jag var ute och åkte i går för första gången i år. Allt gick bra, men jag glömde min bjällra hemma, så jag tänkte tipsa om bjällran. En ”kobjällra” modell mindre är mycket effektiv när man vill påkalla uppmärksamhet, för att t.ex. komma förbi gående personer som går så många i bredd att dom tar upp hela bredden på cykelbanan. Bjällran är inlines motsvarighet till cykels ringklocka.

Per Brune
 
använd munnen

Det går juh även bra att påkalla uppmärksamhet genom diverse roliga ljud som man kan göra med munnen

/Per
 
Tuta

En sån där tuta på "sprayburk", som publiken brukar ha på fotbollsmatcher, är synnerligen effektiv. Riktar du den dessutom bakåt, lär väl farten öka också, bara av ljudtrycket.

Anders
 
Puttersmällare

Borde väl gå att montera puttersmällare i miniformat! Vilken grej det vore. Sprätta sönder en liten speldosa och norpa fjädern som sprätter mot det tandade hjulet och fästa den mot inlineschassit med superlim. Sedan hitta bra hjul med rejäla ekrar så blir man en enmansorkester.
Nån som kallar det annat än puttersmällare?
Kanske går att montera nån gasmekanism också?
Det finns ju inlines med vajerbroms. Var iof ett tag sedan jag såg sådana i handeln...

Niklas
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...