Vegetariskt OCH glutenfiritt?

Här köpte jag sässongens påfyllning av påsmatslagret med kraven vegetariskt och vetefritt:
https://www.outdoorfoodshop.de/en/

Mycket av det under vegetariskt och veganskt är fritt från gluten men det listas inte under glutenfritt så man får läsa på produktinformationen och dra sina egna slutsatser.

Det jag ätit hittils från LYO och Firepot har varit väldigt bra. Nu verkar det mesta dessvärre vara slut...

Till frukost kör jag Fazers havregrynsgröt (http://www.fazer.se/grot/). Två av de tre varianterna räcker det att hälla på vatten och låta dra en minut. Fungerar därmed fint att tillaga i kåsan. Enda stället jag hittade de varianterna på var City Gross. Inte gjort på glutenfri-klassad havre så upp till den som ska ätas känslighet.

Snacks kör jag nöt och fruktblandningar från Willys eller Lidl och FlapJacks glutenfria havrekakor.

Jag orkar inte lägga tid på att själv försöka hitta på godare måltider än vad proffsen gjort för det ringa antal portioner per år det gäller.
 
På kommande tur ska det tillagas pasta på 100% linsmjöl respektive gröna ärtor. Glutenfritt och vegetariskt. Inte för att jag är varken vegeterian eller gluten intolerant. Utan för att de har ett högt energinnehåll och mycket proteiner. 23-25% . Räcker med en lätt tomatsås eller liknande för att få en god bra måltid.
 
Wraps till vandringar

När vi tar på vandringar gör vi wraps testa att göra wraps. Du kan köpa tortilla billigt på Ica :) der finns glutenfria. Sen kan du jo göra wrapsen med qourn eller oumph produkter eller bara grönt. Vi har tittat lite på denna hemsida. www.wrapmania.se Här kan du se vad de har av olika varianter. Bra inspiration, sen kan du bara göra wrapsen själva.
Det er jätte gott vi har testat många gånga när vi beställer catering på jobbet. Men hemma med familjen när vi tar på tur. Gör vi själv wrapsen. Det går bra. Vi gör också en med bara avokado och olja/balsamvinäger ( den er vegansk ).
Hopas du tycker om den ide. Lycka till
Mvh Rosa
 
På kortare turer under de kallare månaderna far jag ofta med mig quorns eller Icas pytt. Även bönpasta, som går snabbt att koka, med en tomatsås i tetrapack tar jag ofta med. Ica har goda med tofu eller sojafärs i om man vill ha mer energi. Halloumiburgare är också gott och enkelt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mosan Vegetariskt? Friluftsmat 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...