Houdini gånger två

Hej!

Sitter och grubblar på ett litet lyxproblem. Jag har köpt hem två Houdini, En wooler houdi och en power houdi på rea (3000 tot) och funderar på vilken jag skall behålla alt om de är befogat att behålla båda två och skulle behöva lite hjälp att ta detta beslut (velarn nr1).

Deras användningsområden kommer främst vara till följande; Mellanlager vid fisket, mellanlager vid skidåkning och sen även som rena fritidströjor / vardagströjor. Jag ansåg först att woolern kanske var bästa alternativ då jag är ganska varm av mig, samtidigt tyckte jag att vanliga powerhoudin satt så otroligt skönt och var väldigt snygg men som jag förstår kanske woolerhoudin egentligen har ett bredare användningsområde?

Hur hade ni gjort?



Mvh
Alex
 
Senast ändrad:
Blir förvånad när jag läser alla tvärsäkra svar. Det är inte en jämförelse mellan två likvärdiga produkter.

Den vanliga Power Houdin är varmare, torkar snabbare och mycket mer hållbar / tåligare. Dock klumpigare under ett skal i kragen och handlederna (men det är också de egenskaperna som bidrar till att den är så varm och skön i mitt tycke).
 
Jag hade lämnat tillbaka båda... Jag vill bara ha luva på mitt yttersta skal för skydd mot regn eller snö t.ex. För mig är luva på mellanlager mest ivägen och inget jag använder.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.