Lundhagskängor i Östergötland?

Mina kängor har snart sett sina bättre dagar och jag tänkte inhandla nya men var? Jag har nu, och vill även i fortsättningen ha, Lundhags skalkängor, något som knappt finns i Linköping. Naturkompaniet har Mira mid och det verkar som om XXL också har sådana. Just Mira känns inte intressant, jag vill ha något mer rejält. Min fråga är alltså, finns det ett större (stort) utbud i någon affär i grannstäderna? Jag åker hellre några enstaka mil än upp till Stockholm.
 
I Linköping finns Lundhags på Naturkompaniet och XXL enligt deras karta, och det stämmer bra, men det innebär inte att kängsortimentet är stort, som jag upptäckte idag. Frågan är snarare vilka som faktiskt har olika kängor hemma.
 
Jag bor en timme söder om lkpg och använde mig av lundhags val av stl tabell. Eftersom det inte finns någon butik nära mig skickade jag efter dom och är helnöjd efter 3 års användning året runt. Mitt val föll på professional mid opti då jag har bred läst. Köper du samma stl som du haft tidigare så är chansen stor att dom nya passar. Vid osäkerhet maila lundhags om ev skillnader.
 
Jag bor en timme söder om lkpg och använde mig av lundhags val av stl tabell. Eftersom det inte finns någon butik nära mig skickade jag efter dom och är helnöjd efter 3 års användning året runt. Mitt val föll på professional mid opti då jag har bred läst. Köper du samma stl som du haft tidigare så är chansen stor att dom nya passar. Vid osäkerhet maila lundhags om ev skillnader.

Man bör se upp med att olika modeller har olika läst
 
Jag har funderat på att skicka efter kängor. Det går ju bra att skicka tillbaka dem om jag inte är nöjd men finns det olika modeller att testa, så vore det ju mer givande.

Professional mid opt verkar trevliga men jag har framförallt tittat på Vandra mid som mest påminner om de jag har, fast jag kanske tänker fel. Det vore faktiskt bra att kunna testa de olika modellerna. Jag tror att jag just nu har föregångaren till Ranger, men jag är inte säker. Det är ungefär tio år sedan jag köpte dem.
 
Om du trivs med dina kängor varför inte skicka dem till Lundhags för ex omsulning?
Då livstidsförlänger du dina skodon. Lundhags kan fixa det mesta till en billigare peng än att köpa nya.
Info finns på lundhags.se under kundservice skomakaren.

Lyckas inte länka då skriver på mobilen.


Skickat från min F8331 via Tapatalk
 
Varför jag inte renoverar dem? Troligen skulle reparationen bli så pass kostsam att det inte riktigt känns lönsamt jämfört med ett par nya.
 
Se det som ett tips.
"troligen så kostsam"
Omsulning 750 kr som ett exempel.


Lycka till.


Skickat från min F8331 via Tapatalk
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.