• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Fylla och friluftsliv.

Öl är min huvuddryck men det är ju som bekant väldigt tungt att släpa på och 10,2:eek:r tycker jag är ganska äckliga pga alkoholsmaken.

Men frågan är vad som händer med smaken om man uppe på fjället späder 10,2:an 1:2 med vatten och får 5,1:eek:r.

Får man bort alkoholsmaken eller blir det för blaskigt tro?

Det blir nog inget vidare om du avser ljus lager som redan är ganska smaklös (t.ex arboga 10,2). Den öltypen gör sig bäst med lägre alkoholstyrka (och verkligen inte utspädd).

Om du vill ha stark öl som smakar gott rekomenderar jag dig att prova öltyper med kraftigare malt och/eller humlesmak.
 
För att svara seriöst så brukar jag o min sambo dela på en 3L vitt lådvin på våra helgturer.
Annars ofta med oss en liten Whiskey.
 
Dricka åt skogen

För att svara på ämnet: Jag får lätt långtråkigt om jag dricker på egen hand, så det undviker jag helt. Mängden sällskapsdryck beror på sällskapet.Själv har jag inte roligare ju mer jag dricker.
Men rent generellt är det roligare i skogen än på krogen. Behövs dock inga procent för det.
/John
 
Några öl, några skvättar whiskey i kaffet och sitta ensam vid en lägereld och filosofera och lyssna på när skogen somnar in. Mer rofyllt blir det inte. Någon kalasfylla blir det nog aldrig ute i skogen på egen hand. Men lite lullig och go har man ju blivit några gånger. En hutt ut pluntan innan man stänger sovsäcken brukar sitta fint också.
Går aldrig några längre sträckor sådana här kvällar, så vikt och volym spelar ingen större roll.
Ska det vandras långt blir det aldrig mer än lite whiskey i pluntan.
 
Att dricka öl brukar vara en stor del av resans mål om jag är ute med vänner så jag konkar med den öl jag vill ha eftersom belöningen är större i slutändan. Till och med tunga glasflaskor om jag är sugen på det. Haft med whisky i nån plunta också.
De få gånger jag varit ute ensam har jag tagit med ett par folköl eftersom jag tycker det är ganska trist och meningslöst att vara full utan sällskap.
Går jag långt vilket jag endast gör tillsammans med min fru så är inte supandet målet utan naturupplevelserna, då gillar jag att vara nykter vilket också som en bonus innebär lätt packning :).
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.