P1 - Sommar

Ha ha! När jag googlade för att ta redan på vad/vem ALFORSKAREN är blev jag påmind om att vissa typsnitt inte har tillräckligt distinkta bokstäver. Och tur att jag körde med copy-paste istället för att skriva kanske. :-D
 
Tycker sommar-konceptet blivit sämre med åren - så mycket sorg, elände ,smärta och sjukdom. Visst är det starka och ofta hörvärda historier som berör men inte mitt i sommaren på stranden/i hängmattan osv. Jag vill inte ha klump i halsen mitt på dagen på semestern.

--klipp klipp--

Mindre av elände, sjukdom och hemskheter.

Jag har inga problem med allvar i sig, men ibland känns det som en tävling i "jag har minsann inte heller haft det så lätt men se vad jag har lyckats med ändå". Eller varumärkesbyggande för olika typer av artister. Därav denna tråd som en utmärkt filter-funktion till vad som är hörvärt!

Annars har ju även P1:s söndagsintervjuer varit väldigt lyssningsvärda många gånger, samtal istället för monolog, och ofta även med lite tuffare/obekväma frågor.
 
Irreterar mig mer på att procenten sommarpratare som faktiskt är bra, som kan uttrycka sig på ett sätt som engagerar/roar/berör sjunker stadigt.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...