• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

...Fortsättning på Brexit.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är dig själv du talar om. Jag har i tråden lagt fram massor med länkar till rapporter, t.ex. att antalet sexualbrott är oförändrat och att det bara är anmälningarna som ökar. Men det ignorerar du totalt

Undrar vem det är som har huvudet i sanden.


Det har jag inte sagt, vad jag har lagt fram fakta om är att sverigedemokratiska riksdagsledamöter är mer överrepresenterade än invandrare. Men dessa fakta ignorerar du också.

Det är ju DU som säger att de fakta jag lägger fram är felaktiga. Jag påpekar att du lägger fram en massa påståenden som motsägs av fakta, men då är plötsligt dessa fakta felaktiga? Vad är mest sannolikt, att det förekommer en konspiration där alla myndigheter samarbetar för att förfalska fakta, eller att de åsikter du lägger fram är fria fantasier från folk som struntar i fakta?



M fick 8 år på sig att få ordning på Sverige, se hur bra det gick. Jag hoppades faktiskt i valet 2010 att Aliansen skulle få en mandatperiod till så man skulle slippa höra "4 år är för kort tid för att kunna ändra på nåt".

Om Aliansen hade lyckats få ordning på Sverige på sina 8 år vid makten så hade de garanterat vunnit valet även 2014.

Nu far du med osanning igen

Sexualbrotten har ökat med flera 1000% bara det senaste året.
Att påstå att antalet anmälningar och antalet brott inte har med varandra att göra är ju det mest idiotiska jag läst.
När det dessutom ser likadant ut i andra länder med massinvandring ifrån länder med en kvinnosyn som ligger 200 år efter västeuropa i tiden.

Dags att vakna nu Mr.Nermander

Det finns en anledning att badhusen måste ha särskilda öppetider för kvinnor och män efter massinvandringens intågande. Detta är ingen slump om du tror det.

Utomvästliga invandrare är i skyhög majoritet i en mängd brott som är dagsaktuella i Sverige idag.
Börja inte trixa bort denna fakta och dessa siffror med dina egna påhittade teorier om att "bönder minsann kör för fort" eller "grannar är de som stör mest" eller nått annat icke relevant.

M under Reinfeldt var katastrof, jag håller med. Han var ute efter en enda sak och verkar vara det fortfarande om man lyssnar på dennes föredrag, och det är att krossa Sverige och dess välfärdssamhälle.
En ytterst farlig person i maktposition och han åkte ju också ut med huvudet före.

Moderaterna idag är ett annat parti (I alla fall säger dom det, de har inte viat särskilt mycket dock...) och kopierat SD rakt av på i princip alla de stora frågorna just nu.
SD skulle vara garanten för att M inte faller in i gamla hjulspår och en bra kombination för Sverige.

Det behövs redas upp både här och där...

Sossarna som haft makten i 70 år... haha ja herregud, vad ska man säga?
De lär aldrig mer komma dit efter hur den här mandatperioden har varit.
70 år räcker liksom. Mer tid än så kan man omöjligt få på sig.

Indoktrineringen av den svenska befolkningen genom vänstermedia har satt djupa spår men saker och ting ändras. Bara att titta på våra Nordiska grannländer.

MP och KD åker ut vilket är bra. Alldeles för många betydelselösa mikropartier i riksdagen.
Med en riktig jävla otur så kommer FI in istället för MP...
 
Senast ändrad:
Gör du ingen värdering av dessa "hårda fakta"? Datan är hanterad och sammanställd av en skribent på KULTURsidorna. Det bör man dra öronen åt sig av.
Dessutom står det i det finstilta att datan är från perioden 1997 - 2001. Om datan stämmer eller ej kan vi lägga åt sidan - det gör den sannolikt.
Det intressanta är ohederligheten i att 2014-12-18 presentera detta som något seriöst. Ett lysande exempel på agendasättande journalistik. För visst hade det varit mer intressant med en aktuell statistik?
Att 2016-08-xx presentera detta som någon "hård fakta" måste du inse inte tas som något viktigt inslag i debatten - utan snarare drar ett löjesskimmer över det hela.
Lika lite som att påstå att antalet uppbrända fordon minskar... jo minskar sedan de började samla data till det (2009 husbykravallerna - då var det rätt många som brann).

Tydligen är det otroligt viktigt att påpeka att Sverigedemokrater för 20 år sedan gjorde något brott men förneka hur Sverige ser ut idag.

Det är ju precis detta jag menar med att leva i en förnekelse. Där man varken vill, kan eller vågar ta till sig den mest fundamentala fakta.
För att man innerst inne vet att då välter den egna världsbilden... och det går ju inte.
Istället trixar man bort allt i diverse egna teorier.

Vi ser det i media, vi ser det bland politiker o partier, vi ser det bland väljare och vi ser det här.
Inget nytt under solen.

Jag är helt bombsäker på att det inte går att övertyga alla i Sverige om att Jorden faktiskt är rund.
 

clindh

Forumvärd
Och varför ska man alltid bidra till andra och inte till sig själv eller sitt eget hus??.
Ok.

Så - jag känner inte för att fortsätta betala med pengar och egen tid för att du skall använda Usidan som plattform för dina åsikter, du får skaffa dig någon egen istället. Stänger debatten här, startar du något nytt tar jag bort den också.

Utsidan är en sajt om friluftsliv, samhällsdiskussioner passar bättre någon annanstans. Ut i friluften med er nu.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...