val av utrustning

Ska ta mig en snorkel resa till Egypten och ska nu inhandla mig nya grejer. Mina fråga är om det är en för eller nackdel att köpa fenor med "skor". Har nu enkla team-sportia fenor med gummihäl, men vill skaffa mig lite bättre grejer. Några tips på vad jag skulle kunna välja mellan? Gärna tips på bra internethandlare också.
 
Betänk att hemom brukas det sockor både sommar och de andra säsongerna, i RH lär du inte behöva sockor. Dvs 2 par. Ego har med hel häl och gillar det. YMMV
 
Nu är det ett tag sedan jag höl på med dykning. Att kanske tänka på är hur ofta du kommer att använda grejerna, bättre dykgrejer kostar ju en slant.

Annars är jag ju anvundsjuk! Skulle gärna åka dit!
 
Det är inte på utrustningen det hänger. Snorkla runt kan man ju göra med vad som helst, Har min light weight utrustning för resor till röda havet (är där varje år). Mina lite smalare fenor från technisub med häl är mjuka och sköna. Fungerar perfekt för snorkling och dykning. Om du gillar dina team sportia kör med dem. Lägg pengarna på bra och många utfärder
 
Kan Rekomendera denna snorkel

Kan Rekommendera en Technisub air dry purge snorkel, har en själv, lätt att tömma på vatten på grund av dubbla ventiler i munstyckshuvudet, munstycket av gummi kan också bytas ut mot nytt om så skulle vara fallet! Själv har jag haft min över 15 år och aldrig behövt byta något än! Hög kvalité på materialet och skön att använda... Bästa snorkel jag haft!

Mina simfenor är ett par Mares Tropic med helfot, funkar bra, bifogar en liknade modell, min modell har utgått! Tycker fördelen med helfot är, man är skyddad på undersidan av foten om man måste sätta ner sina fötter på botten mot div. som kan finnas där, sen känna det som simfenan är ett med dig...

P.S.

Köp din grejor på plats istället, billigare utomlands...

Länkar:

http://www.technisub.com

http://www.mares.com

Lycka till
 

Bilagor

  • aqualung_03625.jpg
    aqualung_03625.jpg
    66.3 KB · Visningar: 454
  • airdry_purga_a1.jpg
    airdry_purga_a1.jpg
    42.5 KB · Visningar: 444
  • airdry_purga_a2.jpg
    airdry_purga_a2.jpg
    8 KB · Visningar: 461
  • airdry_purga_a3.jpg
    airdry_purga_a3.jpg
    8.5 KB · Visningar: 451
  • gs.jpg
    gs.jpg
    36.6 KB · Visningar: 475

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...