Kilimanjaro

Jag har precis kommit tillbaka från Kilimanjaro och och kan rekommendera Lemoshorutten. Den är lite längre vilket ger bra möjligheter för höjdacklimatiseringen.

Var är det bäst att bo om man ska ta sig till starten för Lemoshorutten? Det är ju lite "på andra sidan" mot Marangu Gate va?
 
Hej o hå

Det lutar åt att det blir en resa i början av augusti med start Lemosho-rutten och runda berget på den norra sidan och ansluta till Rongai-rutten.... vidare upp på toppen för att gå ner Mweka-rutten. 8 dagar har vi i anspråk...vad tror ni?...är de bara o tuta o köra o hoppas att benen bär o lungorna håller... :)

// Johan
 
Tack...men jag var där i augusti och kom till toppen. Helt otroligt att stå på Afrikas högsta topp och en av the seven summit. Kan starkt rekommendera alla som har intresset att åka dit. Vi gick the northern Circuit och rundade berget från andra sidan. Jag fick passera både Gillmans och Stella Point innan nedfärden till millenium camp. Vi hade 9 dagar på oss så kroppen han att acklimatisera sig...en kanonresa m a o.

må väl // Johan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.