• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Bestiga Kebnekaise - Östra leden (Juni 2020)

Tjenare allesammans!

*For information in English please use Google translate or write to me and I will make the translation as fast as possible*

Är ny på denna hemsidan därav är jag ledsen om min formalia är lite av kroken men ska försöka mitt bästa!

Lite om mig:
Pontus heter jag och är en kille på 22 år som gillar att vandra och har klättrat en del inomhus tidigare. Jag studerar för tillfället till Civilingenjör i mjukvaruteknik (Linköping) men har många fler intressen utöver att sitta framför en dator och programmera som kursen kanske förmedlar.

Mina tidigare erfarenheter:
Min erfarenhet av att bestiga Kebnekaise är inte mer än att jag läst upp en hel del om detta. Därav förväntar jag mig inte någon erfaren klättrare, utan bara trevligt sällskap och för att uppleva känslan med någon annan.

Vad jag letar efter:
Jag letar efter en klätterpartner/sammåkare för att bestiga Sveriges högsta berg Kebnekaise, längst den östra leden. Erfarenhet eller ej spelar ingen roll men du/ni får gärna ha liknande intresse och motivation då jag gärna vill ta resan i ett bra tempo (inte överdrivet, men helst inte i för stor grupp då detta KAN resultera i sura miner inom gruppen).
Man eller kvinna spelar ingen roll! (Variation är alltid kul:))


Om intresset finns där eller detta låter intressant, hör gärna av er så snackar vi lite och ser vad vi kan få ihop!
 
Tjenare

Tja Jonny heter jag 33år, bor och lever mitt liv inte så långt ifrån Linköping.
Jag har länge varit sugen på kebnekaise och nu för inte länge sen gick min pappa bort, han pratade mycket om berget så nu har jag bestämt mig att resan ska bli av, en tur för den gamla gubben. Jag är ingen erfaren klättrare men har spenderat hela livet i skogen och älskar det.
Har du inte hittat någon än så tar jag gärna turen ihop.
Dra ett svar här eller på mailen.
Ha en fortsatt trevlig dag
Mvh Jonny
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.