Powerbank

Direktlänkar kan också sluta fungera om butiken bygger om webbsidan. Produkten kan finnas kvar med samma artikelnummer, men URL:en direkt till sidan kan vara ändrad.

Men det man kan göra då är ju iofs att skriva artikelnumret som en länk (så man ser vilket artikelnummer det är, om länken inte funkar).

38-7700
 
Jag skriver artikelnumret och vilken leverantör av just anledningen att länkar är ofta brutna inom någon eller par år - medan artikelnummer lever längre och om den är bytt - ofta upplyses om alternativ produkter eller om det utgått när man söker på sagda site

det är långt ifrån alla som har artikelnummer för produkten i sin URL och när den är bruten så kan det vara svårt att söka vidare eller hitta liknande produkt.
 
Den här är bra

https://www.kjell.com/se/sortiment/...d-quick-charge-3-0-och-usb-c-20000-mah-p97667
Artnr. 97667

Hade den, (fast förra årets modell) i Sarek under augusti 2018. 2 mobiler kunde laddas under typ 10 dagar. Fast då körde vi inte upp dem till 100 % jämt.

Jag fotograferade med min mobil, tog nästan 1000 bilder. Polaren tog massor också.

Acken rekommenderas!

Lättvikt? Ja, ska man ha denna typ av energi så väger det, och jag skulle inte ha mindre än 20000 mAh om jag skulle till fjällen.
 
Problemet med LiIon/LiPol är enligt de som kan, att de helst inte skall ligga fulladdade i långa tider - utan helst runt 50% laddningsnivå.

Det har att göra med nedprytningsprocesserna som sker både på anod och katodsidan är i som lägst takt vid 50% laddningssgrad.

Hur det i praktiken påverkar är väldigt svårförutsägbart då jag har haft batteripack av mig tidigare nämnda vattentäta från clas ohlsson (goobay) som har hållit väldigt bra (typ 4-5 år) fast de har levt sitt liv i stort sett fulladdade hela tiden, sedan har man andra powerbank som har pinsamt lite kapacitet efter så kort tid som 1 år typ.

Det går inte att veta i förväg helt enkelt och jag tvivlar att de som lägger av inom ett år vinner speciellt mycket om de skulle lagras bara halvladdade - utan cellerna är helt enkelt dåliga redan från början av någon noname-cell tillverkare.

---

Slutligen - självurladdningen är väldigt liten - knappt märkbart i en powerbank av anständig bra design, dock kan det vara bra att köra cellen med en full urladdning med max-last och sedan full laddning - inte för att motionen egentligen behövs - utan att för dig själv veta att batteribanken fortfarande är i fullgod och förväntad kapacitet med den belastningsgraden man förväntar sig som att den laddar en telefon med 2 Ampere och att det räcker till 2 fulla laddningar på en 10 Ah batteribank utan förstora avvikelse sedan första testet.
 
Biltema Art. 24-0152 har qualcom 3.0 både på att själv laddas och laddas mot mobiler med både microUSB och USB-A och båda klarar multispänning (5, 9, 12 Volt) samt USB-C med 3 Ampere dock endast 5 Volt, och som är bidiriktionell (dvs. powerbanken kan laddas via USB-C och USB-C på powerbanken kan ladda mobiler och andra USB-C apparater) - laddningsnivå-displayen 0-100 är missvisande i början och när den visar 5% så kan kan ladda en full laddning till på telefonen, men verkar träna sig med fulla upp och nedladdningar och visar allt bättre mot verkligheten med tiden

Den andra modellen som jag litar på är biltema Art. 24-0148, clas ohlsson 38-7700 - batteripack från goobay

Vilken av dessa tre anser du är "bäst"?
Gillar den som visar laddningsnivån i % och är minst till storleken
Men å andra sidan vattentäthet är lockande och på papper verkar ju COs vara bättre men jag får lite varningsvibbar av när man lägger till kompassknappar på varor eller något annat krimskrams
 
Tack för tipset, Skogsvaktaren. 👍

De har en på 1500 mAh också. 330 g. Blir lite sugen p.g.a. att den laddar 3 A. Min största Anker är också på 1500 mAh och väger 316 g på köksvågen, men laddportarna är på 2 A + 1 A.

Men jag fattar inte manualen riktigt. Måste den mottagande apparaten också ha USB-C för att man ska få ut 3 A?

https://www.kjell.com/se/sortiment/...d-quick-charge-3-0-och-usb-c-15000-mah-p97666

Du menar 15000 mAh.
Nej, det behövs inte usb-c, men kabeln måste såklart klara an 3A.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...