Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Är det ngn som vet hur många variationer av TK3 det finns från Fällkniven. Detta har blivit min favorit sedan knivintresset gjorde inträde under min föräldraledighet (läs detta rätt nu).

Dessa är de jag hittat:
redwood
Big oak (drömkniven)
Jigged Bone
Ivory micarta
Cocobolo
Desert ironwood
Mother of pearl




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro



Det har funnits några varianter som försvunnit genom åren. Jag har alla utom den i ivory micarta så om ngn sitter på den så hojta gärna till.
c6a4cb26dcb3bb58468b55c3f3e54878.jpg


Gammal bild.

Fredrik
 
Är det ngn som vet hur många variationer av TK3 det finns från Fällkniven. Detta har blivit min favorit sedan knivintresset gjorde inträde under min föräldraledighet (läs detta rätt nu).

Dessa är de jag hittat:
redwood
Big oak (drömkniven)
Jigged Bone
Ivory micarta
Cocobolo
Desert ironwood
Mother of pearl




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro



Två som saknas är red och black quince.

Fredrik
 
Det har funnits några varianter som försvunnit genom åren. Jag har alla utom den i ivory micarta så om ngn sitter på den så hojta gärna till.
c6a4cb26dcb3bb58468b55c3f3e54878.jpg


Gammal bild.

Fredrik

Oj - vilken samling! Tack! Jag har just kommit över en i Maroon Micarta som jag inte ser i din samling? Du vill inte sälja din bog oak? ;)

Hur använder du dem? Alternerar du eller har du dedikerat dem till olika ändamål? VIlken är favorit?

2787MM.jpg
 
Oj - vilken samling! Tack! Jag har just kommit över en i Maroon Micarta som jag inte ser i din samling? Du vill inte sälja din bog oak? ;)

Hur använder du dem? Alternerar du eller har du dedikerat dem till olika ändamål? VIlken är favorit?

2787MM.jpg

Jag har inte varit intresserad av fällknivar på många år, men just de där är jättefina!!
 
Tack för svar. Hur kändes den storleksmässigt, vad gäller handtag respektive bladstorlek?



Den känns som vilken annan renodlad fällkniv om du frågar mig. Det som är bra är att just den modellen är att den är ganska oöm. Rostfritt stål som är lätt att skärpa upp samt yttre handtag i polymer. Den är ganska slim så den slinker ner bra i tighta jeans.

Jag har använt min mest för att sprätta brev, kartonger och turmat. Funkar kanon. Enda anledningen till att jag sålde av den gröna var för att rensa lite.

7fdf85e431e297bfc3b59ce7b28a2531.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Fällkniven GP (Provserie)

Min kniv kom i torsdags, men inte hunnit med att titta närmare på den förrän i dag. Super kvalité i bygget vad jag kan se och känna. Man kan inte heller klaga på Snake Wooden heller som de använt!
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    20.1 KB · Visningar: 592
  • IMG_4363.jpg
    IMG_4363.jpg
    30.6 KB · Visningar: 605
  • IMG_4364.jpg
    IMG_4364.jpg
    34.9 KB · Visningar: 613
  • IMG_4365.jpg
    IMG_4365.jpg
    34.6 KB · Visningar: 610
Oj - vilken samling! Tack! Jag har just kommit över en i Maroon Micarta som jag inte ser i din samling? Du vill inte sälja din bog oak? ;)



Hur använder du dem? Alternerar du eller har du dedikerat dem till olika ändamål? VIlken är favorit?



2787MM.jpg



Jag har bara använt den i jigged bone, dom övriga är bara samlarobjekt.

Bilden är gammal och det har tillkommit några sedan dess.

Knivar köper man, inte säljer. [emoji6]

Fredrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.