Vad göra?

Jag är äventyrlig av mig och vill gärna göra en massa saker. Ni vet nog hur det känns när man bara vill iväg på ett riktigt roligt äventyr. Jag gillar äventyr i "backpacker"-stil, vandra, cykla, paddla mm. Jag är inte så mycket för bargsklättring. Jag skulle gärna vilja bara ta ett år och vandra, cykla, lifta runt i världen. Men jag vill inte bara lämna alla (speciellt hunden) så länge. Så det jag har tänkte är att man kör 1-2 veckor åt gången och istället för att bara gå runt och se vart man hamnar så bestämmer man sig innan vart man ska vistas.
Helst skulle jag gärna ta med mig hunden och gå vandra i något år men det blir ju problematiskt, Det förstår tillochmed jag.

Hur kan man göra? (om ni har något annat förslag än min 1-2 veckor åt gången idé)

Men annars, Vad kan man göra? (som inte tar så lång tid men ändå ger en minnesvärd upplevelse.)
 
Söka jobb utomlands...?
Jag tycker att om man bara är nån månad på ett ställe blir det lite som turistliv även om man har ett jobb att gå till på dagarna.

STF Stugvärd...?

/M
 
Jo jag håller med.
Men meningen var ju inte att jag skulle vistas i samma stad ett tag eller så, utan att röra mig i "vildmarken" genom att vandra, cykla, paddla m.m.
 
Att ta med sig hund borde väl i alla fall knappast vara något större problem. Sedan borde det väl inte vara så svårt att hitta någon övergiven buss någon stans ute i skogen.
 
Om det är land du syftar på så bor jag i sverige. Annars kan jag inte direkt se hur det hjälper folk att komma med förslag genom att veta viken stad jag bor i.
 
Om det är land du syftar på så bor jag i sverige. Annars kan jag inte direkt se hur det hjälper folk att komma med förslag genom att veta viken stad jag bor i.

Det finns även en del att göra i Sverige och troligtvis även i sitt närområde och då är det mer än att åka torktumlare. Om man vet ungefär var en person bor i Sverige så blir det lättare att ge vettiga förslag. Tyvär så vet jag för lite om dig för att kunna ge några vettiga förslag.

/Stellan
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...